دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1398 - 00:10

چگونگی مرور دروس گروه‌های شناور در کنکور سراسری

کنکور سراسری در کمتر از دو هفته دیگر برگزار می‌شود و داوطلبان گروه‌های شناور هنر و زبان‌های خارجی باید مرور دروس مربوطه را در دستور کار خود قرار دهند.
کد خبر : 399890

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کنکور سراسری در روزهای 13 و 14 تیر ماه جاری با حضور بیش از یک میلیون داوطلب در سراسر کشور برگزار می‌شود. در این آزمون داوطلبان سه گروه آزمایشی اصلی و دو گروه آزمایشی شناور شامل هنر و زبان‌های خارجه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.


داوطلبان هر یک از سه گروه اصلی علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی می‌توانند در گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی نیز شرکت کنند. همان‌طور که قبلاً درباره مرور در سه گروه اصلی اشاره شد مرور دروس تخصصی این دو گروه هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


در گروه زبان داوطلبان باید از ابتدا زبان امتحانی خود را مشخص کنند، 70 سؤال از زبان تخصصی طرح می‌شود به همین دلیل شرکت‌کنندگان در گروه زبان فقط باید متمرکز در زبان خارجی که انتخاب کرده‌اند اعم از انگلیسی، آلمانی و فرانسه را باید در دستور کار خود قرار دهند.


واژگان، درک مطلب، گرامر، کاربردهای زبان، کلوز تست و ترتیب واژه‌ها ترکیب سؤالات گروه زبان است و از درک مطلب بیشترین سؤال طرح می‌شود. برای بهتر پاسخ دادن به سؤالات این قسمت داوطلبان باید مطالعه واژگان و قواعد دستوری را در برنامه‌ریزی مطالعه خود بگنجانند.


حل نمونه سؤالات سال‌های گذشته می‌تواند تصویر مناسبی از سؤالات به داوطلبان ارائه دهد.


در گروه هنر اما دروس تخصصی کمی متفاوت است و به داوطلبان توصیه می‌شود که نکات یادداشت‌برداری شده را مطالعه کنند.


درک عمومی هنر، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، درک عمومی ریاضی و فیزیک، بودجه‌بندی ترسیم فنی، خلاقیت موسیقی و خواص مواد جزء دروس تخصصی گروه هنر است. نمونه سؤالات هر درس می‌تواند برای داوطلبان مؤثر باشد.


اگر داوطلبان به‌صورت شناور گروه‌های زبان و هنر را انتخاب کرده‌اند توصیه می‌شود یک‌چهارم وقت خود را به مرور مطالب این گروه‌ها اختصاص دهند، کسانی که فقط در این گروه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند نیمی از وقت خود را به دروس اختصاصی این گروه‌ها درنظر بگیرند.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته