دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1398 - 04:00
کنکوری‌ها بخوانند؛

تمرکز گروه ریاضی بر حل تمرین در زمان مرور

داوطلبان گروه ریاضی بهتر است در زمان مرور دروس تخصصی از حل تمرین غافل نشوند.
کد خبر : 399173

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کنکور سراسری در روزهای 13 و 14 تیرماه 98 در پنج گروه آزمایشی برگزار می‌شود. در فرصت باقیمانده، داوطلبان کنکور باید مرور دروس اختصاصی را جدی بگیرند.


در گروه ریاضی دروس ریاضیات، فیزیک و شیمی جزو دروس اختصاصی است. درس ریاضیات شامل سرفصل‌های هندسه، آمار و احتمال، حسابان، ریاضیات گسسته است. فیزیک هم شامل فیزیک سه سال و شیمی شامل شیمی سه سال است.


در مرور این دروس نباید وسواس به خرج داد. بهتر است نکات مهم خوانده و رد شود. بعد از مرور باید سراغ حل تمرین رفت. در حل تمرین نکات فراموش‌شده گوشزد می‌شود و می‌توان با مرور آن نکات و حل تمرین‌ها شمای خوبی از درس به‌دست آورد.


بعد از حل تمرین، زدن تست در این مسیر مفید است. البته باید حل تست‌های منابع استراتژیک را در اولویت قرار داد. حل تست‌های طبقه‌بندی شده می‌تواند به داوطلبان بسیار کمک کند.


بهتر است داوطلبان نمونه سؤالات کنکورها را چند بار مطالعه کنند و بر آنها مسلط شوند. بسیاری از کارشناسان برنامه‌ریزی درسی معتقدند که داوطلبان باید وقت ثابتی را برای مرور در نظر بگیرند و مرور منظم باشد. به داوطلبان توصیه می‌شود که دوسوم از وقت خود را برای مرور دروس اختصاصی صرف کنند.


در رشته ریاضی که دروس اختصاصی عموماً غیرحفظی هستند باید حل تمرین‌های کنکور و مشابه کنکور مدنظر قرار گیرد چراکه حل تمرین در دروس ریاضیات، فیزیک و شیمی از مطالعه صرف کتاب قطعاً مؤثرتر خواهد بود.


در گروه ریاضی سه گروه سؤال براساس دروس اختصاصی طرح می‌شود که شامل 55 سؤال ریاضیات، 45 سؤال فیزیک و 35 سؤال شیمی است. در مجموع 175 دقیقه برای پاسخ به این سؤالات زمان درنظر گرفته شده است.


انتهای پیام/4107/4040/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته