ایجاد اشتغال و جذب گردشگر با رونق سفرهخانهها
محسن جهاندیده در گفتگو با خبرنگار حوزه تعاون و کارآفرینی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به ریشههای فرهنگی سفرهخانهها و مهمانسراها اظهار کرد: با رونق سفرهخانهها مردم با فرهنگ اسلامی-ایرانی خود بیشتر آشنا خواهند شد.
وی افزود: بخش مهمی از مشتریان قهوهخانهها نسل جوان هستند و میتوان با برنامهریزی مناسب آنها را با فرهنگ غنی ایرانی آشنا کرد.
این کارشناس ارشد کسب و کار، آگاهی قهوهخانهداران به امور و مردمشناسی را از مشخصههای این حرفه دانست و افزود: قهوهخانهداران از قدیم حامی مردم محله خود بودند و بسیاری از مشکلات مردم کوچه و بازار در همین مکان گرهگشایی میشد.
جهاندیده با اشاره به ظرفیتهای گردشگری قهوهخانهها، تصریح کرد: مسئولان با رونق واحدهای این صنف میتوانند به جذابیتهای صنعت توریسم بیفزایند و در شرایط کنونی به افزایش درآمد کشور کمک کنند.
وی با تشریح مشکلات این صنف تصریح کرد: ضعف مدیریتی در این حوزه مانع اصلی رونق آن است و موجب شده این صنف نتواند حقوق سندیکایی خود را به دست آورد.
کارشناس حوزه کسب و کار صدور بیرویه مجوزها را یکی از مشکلات این صنف جذاب خواند و خاطرنشان کرد: در شرایطی که افزایش قیمتها ارائه خدمترسانی مناسب را سخت کرده است، این مجوزها چیزی جز افت کیفیت را به همراه نخواهد داشت.
جهاندیده با اشاره به ظرفیتهای قانونی که این صنف در اختیار دارد، گفت: مشکلات در قالب درخواست سندیکایی قابل طرح و رسیدگی است و برخی مشکلات مانند عرضه قلیان در کافهها و رستورانها و تالارهای عروسی را که از مشکلات ماست میتوان به این طریق پیگیری و حل کرد.
این کارشناس حوزه کسب و کار تعامل با دستگاههای نظارتی کشور را مورد تأکید قرار داد و ادامه داد: تعامل یا سازمانهای نظارتی و انتظامی میتواند به استقرار آرامش و بهبود شرایط کار کمک کند و این خود بر اقبال عمومی جامعه به عنوان محیطی اصیل و امن خواهد افزود.
جهاندیده با تأکید بر رسیدگی به مشکلات فعلی صنف قهوهخانهداران و سفرهخانهداران سنتی توضیح داد: نباید مشکلات فعلی را رها کرد تا هر کس به هر روش که خواست اقدام کند، وحدت رویه و اتفاق نظر چیزی است که از ابتدا در این حرفه وجود داشته است و ما وظیفه حفظ و ارتقای آن را نباید فراموش کنیم.
انتهای پیام/4083/پ
انتهای پیام/