تبادل تجربیات استارتآپها در نمایشگاه ملی رسانههای دیجیتال
به گزارش خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، نمایشگاه ملی رسانههای دیجیتال 12 سال است که در کشور برگزار میشود و 11 سال آن در تهران بود اما امسال قرار شد که دوازدهمین دوره نمایشگاه ملی رسانههای دیجیتال در شهر قم برگزار شود.
این نمایشگاه که با عنوان نمایشگاه توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی در استان قم برگزار شده بود به مدت چهار روز میزبان مسئولان و علمای قم بوده و فرصتی برای تعامل بیشتر استارتآپها با فعالان نشر دیجیتال ایرانی در عرصه بینالملل را به وجود آورده بود.
این نمایشگاه که از 28 تا 31 خردادماه در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی قم برگزار شده بود فرصتی بود که استارتآپها و فعالان نشر دیجیتال ایرانی عرصه بینالمللی را هم تجربه کنند؛ یعنی حضور استارتآپهای ایرانی و شرکتهای دیجیتالی در این نمایشگاه بر آن شد تا بتواند برخی توانمندیهای مغفول مانده شناسایی شود تا در جهت کسب درآمد از حوزه فناوری اطلاعات و داشتن دانش و مهارت کافی به بازارهای جهانی ورود پیدا کنند.
این نمایشگاه تجربهای برای به تبادل گذاشتن تجربیات استارتآپ و همینطور انعقاد تفاهمنامه بود.
یکی از نکات قابل توجهی که در برگزاری این نمایشگاه در استان قم به آن توجه شد ظرفیتهایی بود که برای مسئولان برگزاری نمایشگاه رسانههای دیجیتال مهم بود تا با رایزنی آن بتوانند ظرفیتهای موجود را شناسایی کنند.
ظرفیتهایی که به گفته آیتالله علیرضا اعرافی مدیر حوزههای علمیه کشور، باید قم را با همه ظرفیتهای ملی و بینالمللی آن شناخت چرا که در ابعاد مختلف فوقالعاده است.
روز 28 خرداد ماه دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانههای دیجیتال با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسن فیروزآبادی افتتاح شد و در طی این چهار روز افرادی همچون عباس خامهیار معاون بینالملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، غفاری مدیر پیامرسان بومی ایتا، صدری مدیرعامل شرکت مخابرات، سید اسدالله دهناد مدیرعامل مخابرات قم، حجتالاسلام والمسلمین سید محمود مدنی مدیر جامعةالزهرا(س) و ... از این نمایشگاه بازدید کردند.
این نمایشگاه روز گذشته به پایان رسید و از طرف مردم و ناشران دیجیتال استقبال خوبی هم شد چرا که خروجی اصلی این نمایشگاه انعقاد تفاهمنامههایی بین اپراتورها و ناشران دیجیتالی بود.
انتهای پیام/4046/پ
انتهای پیام/