دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1398 - 09:59

پوتین سفر به گرجستان را ممنوع کرد

رئیس جمهور روسیه دستور ممنوعیت سفر به گرجستان را صادر کرد.
کد خبر : 399726

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از یورونیوز، کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین دستور ممنوعیت موقت پرواز هواپیماهای روسی به گرجستان را صادر کرده است.


این دستور پس از آن صادر شد که اوضاع تفلیس به دلیل انتشار خبر سفر  یک هیئت پارلمانی روسیه به این کشور که قرار است هشتم جولای (17 تیرماه جاری) انجام شود، متشنج شد. هدف از این سفر حمایت روسیه از افرادی عنوان می‌شود که گرجستان آنها را به اقدامات مجرمانه متهم کرده است.


پوتین همچنین به دفاتر گردشگری درباره سفر به گرجستان هشدار داده و خواهان لغو این سفرها شده است. همچنین از گردشگران روس خواسته شده است تا گرجستان را ترک کنند.


رسانه‌های گرجستان دلیل اصلی ناآرامی‌های تفلیس را حضور قبلی هیئت پارلمانی روسیه در مجلس گرجستان عنوان کرده‌اند. این هیئت برای شرکت در اجلاس مجمع بین پارلمانی ارتدکس به تفلیس رفته بود. ظاهراً یک نماینده روس در جایگاه رئیس مجلس گرجستان سخنرانی کرد که گفته می‌شود از حامیان جدایی آبخازیا و اوستیای جنوبی از گرجستان است.


آبخازیا در کنترل جدایی‌خواهان طرفدار روسیه است و اوستای جنوبی نیز در جنگ کوتاهی در ۲۰۰۸ میلادی تسخیر شد. روسیه «دولت‌» دست‌نشانده این دو منطقه را به‌ رسمیت شناخته است.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب