دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1398 - 05:40

نخست‌وزیر هند از سیاست به سبک یوگای خود رونمایی کرد

نخست‌وزیر هند در مراسم روز جهانی یوگا که در سازمان ملل متحد برگزار شد گفت: اگر چینی‌ها پاندا دارند ما نیز یوگا داریم.
کد خبر : 399690
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از نیویورک‌تایمز، ناندرا مودی از رویکرد جدید سیاست خارجه خود با نام دیپلماسی یوگایی یاد کرد و اظهار کرد: اگر چین پاندا دارد ما نیز یوگا داریم و از یوگا برای توسعه روابط بین‌المللی خود استفاده خواهیم کرد.


وی در این باره افزود: هند این رویکرد سیاسی جدید خود را مقابل رویکرد پاندایی چین می‌داند و از آن برای توسعه روابطش در جهان استفاده خواهد کرد.


آگاهان سیاسی این اقدام نخست‌وزیر هند را ایجاد نوعی باور جهانی در جهت ابراز حسن نیت به هندوستان می‌دانند تا از این طریق این کشور نیز با استفاده از یک نماد بتواند روابط خود با سایر کشورهای جهان را توسعه دهد.


منابع خبری روز جمعه از مراسمی که 40 هزار هندی به همراه اعضای کابینه دولت هند و برخی مقامات سیاسی کشورهای خارجی به صورت نمادین با رفتن روی تشک‌های یوگا به نمایش گذاشتند خبر دادند و آن را شروع تغییر رویکرد در روابط بین‌الملل دولت هند دانستند.


به گزارش منابع خبری حدود 191 کشور نیز در مراسمی که به مناسبت روز جهانی یوگا برگزار شده بود در این اقدام جدید سیاسی هند شرکت کردند.


دولت هند این سیاست خود را با شعار یوگا برای صلح و ایجاد هماهنگی برای پیشرفت ترویج خواهد داد.


تحلیلگران مسائل بین‌الملل معتقدند نخست‌وزیر هند که توانست در انتخابات اخیر با شعار هندوستان جدید به پیروز دست یابد اکنون قصد دارد در سایه جنگ تجاری چین و آمریکا از این نماد به عنوان ابزار برای رشد سریع اقتصادی خود استفاده کند.


آن‌ها از تبلیغات گسترده نخست‌وزیر هند در رسانه‌های این کشور با گیاهخواری، ورزش یوگا و رفتن به غار برای مدیتیشن به عنوان روشی مشابه رویکرد استعمارستیز رهبر فقید هند، گاندی یاد کردند و  آن را مسیر جدید برای مقابله باسیاست‌های استعماری کشورهای غربی دانستند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته