دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1398 - 16:04
امام جمعه تبریز:

سپاه با سرنگونی پهپاد متجاوز، دوباره آمریکا و ترامپ را تحقیر کرد

امام جمعه تبریز گفت:‌ ساقط کردن پهپاد آمریکا توسط رزمندگان اسلام در سپاه همیشه قهرمان، بار دیگر آمریکا و ترامپ را تحقیر کرد.
کد خبر : 399658
image_2019_6_21-13_22_8_543_A6L.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی امام‌جمعه تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه تبریز در ادامه سلسله مباحث خانواده و اهمیت تکریم و احسان و نیکی به پدر و مادر اظهار کرد: نیکی به پدر و مادر به هیچ شرطی مقید نیست و این موضوع باید در این صورت انجام گیرد.


وی افزود: احسان و نیکی به والدین ربطی به دین و ایمان آنها ندارد و چنانچه بی‌دین هم باشند، باز هم احترام از سوی اولاد واجب است.


امام جمعه تبریز بیان کرد: نیکی به پدر و مادر فقط به زمان حیات آنها معطوف نیست و باید بعد از وفات والدین نیز در حق آنها احسان و نیکی صورت گیرد.


آل‌هاشم احترام به پدر و مادر را پس از توحید و یکتاپرستی بهترین عبادات عنوان کرد و گفت: خشمگین کردن پدر و مادر از اعمال ناپسند در پیشگاه خداوند متعال است.


وی اطاعت و جلب رضایت پدر و مادر را از وظایف اولاد برشمرد و افزود: در صورتی نباید از پدر و مادر فرمان‌پذیری کرد که امر آنها موجب گناه و معصیت الهی باشد.


نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: احسان و نیکی به پدر و مادر به‌وفور سفارش شده؛ اما احترام به مادر در برخی مواقع مهم‌تر از تکریم پدر ذکر شده است. احترام به پدر و مادر موجب زیاد شدن روزی و گسترش نعمت‌های الهی و باعث می‌شود گناهان انسان بخشیده شود و راحت‌تر جان دهد.


آل‌هاشم در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تبریز از دو پنج‌شنبه در هفته گذشته به‌عنوان نماد عزت و اقتدار یاد کرد و گفت: یک هفته بعد از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن که مظهر قدرت و عزت ایران عزیز و جهان اسلام شد؛ ساقط کردن پهپاد آمریکا توسط رزمندگان اسلام در سپاه همیشه قهرمان، بار دیگر آمریکا و ترامپ را تحقیر کرد.


وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته با بیان التهاب‌آفرینی دشمنان در منطقه با اقدامات تروریستی اظهار کرد: حمله به دو نفتکش در دریای عمان هم‌زمان با مذاکره نخست‌وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب اسلامی، اقدامی تروریستی بود که صهیونیسم بین‌الملل با همراهی برخی از کشورهای عربی جنگ‌طلب می‌خواهند با این اقدامات در منطقه آتش‌افروزی کنند؛ اما جمهوری اسلامی ایران با تقبیح هر گونه اقدام تروریستی آن را محکوم می‌کند.


انتهای پیام/4121/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته