دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1398 - 13:01
امام‌جمعه موقت تهران:

تنگه هرمز گورستان همیشگی متجاوزان بوده و خواهد بود

امام‌جمعه موقت تهران گفت: ترامپ بداند تنگه هرمز گورستان همیشگی متجاوزان بوده و خواهد بود.
کد خبر : 399640
n3664737-6806563.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در مصلای امام خمینی (ره) اظهار کرد: جامعه انقلابی باتقوا تعریف می‌شود و همه باید برای رسیدن به این سطح تلاش کنیم.


وی افزود: یکی از جلوه‌های تقوا در جامعه همین موضوع حجاب و عفاف است که یک حکم پرحکمت، مترقی، بدیع، فراتر از زمان و مکان، خانواده‌ساز، سعادت‌آفرین و مورد اقبال همه نسل‌ها و دستور قرآن است که در مجموعه گسترده‌ای از کلمات اولیای خدا مورد تأکید قرار گرفته است.


خطیب نماز جمعه این هفته شهر تهران تصریح کرد: عفاف ریشه‌هایی است که در شخصیت انسان است و حجاب جلوه عفاف برای حضور در اجتماع است که کنار هم قرار گرفتن این دو واژه نیز بسیار درست است و اساساً مسئله حجاب و عفاف به زمینه‌سازی برای حضور زنان در اجتماع تأکید می‌کند و حجاب جسم زن را محجوب می‌کند تا زیبایی‌های اخلاقی و فکری‌اش بروز کند.


حجاب حافظ خانواده‌هاست


حاج‌علی‌اکبری خاطرنشان کرد: حجاب تأمین‌کننده حقوق انسان‌هاست و معیار زیست انسان نیز همین تعیین حریم خصوصی و عمومی است که اگر تغییر کند، آسیب‌زا است ولی حجاب و عفاف این مرزها را تعیین می‌کند برای اینکه سطح انسان‌ها از سطح انسانی پایین‌تر نیاید.


وی تأکید کرد: حجاب مهارکننده آتش هیجانات جنسی است تا سیل این موضوع با بلوغ زودرس جامعه را حیوانی نکند و همین حجاب است که سرمایه بزرگ خانواده را حفظ می‌کند و ساخت، حفاظت و تعالی خانواده به حجاب و عفاف گره خورده است.


امام‌جمعه موقت تهران بیان کرد: حجاب و عفاف آن‌قدر گسترده است که مدت‌ها می‌توان در خصوص حکمت‌های آن صحبت کرد اما این حکم سعادت‌آفرین در ایران پس از انقلاب اسلامی که وارد چله دوم زیست مبارکش شده است، به تأکید بیشتر نیاز دارد چراکه دستگاه استکباری برای شکستن اراده ملت ایران و رخنه در اراده ملی آن‌ها وارد نبردی هویتی شده است.


دشمن به دنبال شکست آندلسی ملت ایران است


حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: سرمایه‌گذاری ویژه و عظیمی از سوی دشمن برای این موضوع انجام شده است؛ اما در این نبرد سرمایه عظیم و ویژه ملت ایران هم حجاب و عفاف است به‌طوری‌که جهانیان ملت ما را به‌عنوان مردمی باعفاف و خانواده‌دار می‌شناسند.


وی خاطرنشان کرد: راهبرد همیشگی دشمن برای نفوذ فرهنگی مردم ما، گسترش هرزگی جنسی و بی‌حیایی است که اتاق‌های فکر شیطانی هم در این حوزه فوق تخصص خودشان را به کار بسته‌اند، به این معنا که در ابتدا خود جامعه غربی سال‌هاست از دست رفتن خانواده را در خودشان لمس کرده‌اند؛ به همین دلیل هم به حیا و بنیان خانواده در کشور ما حسادت می‌کنند.


خطیب این هفته نماز جمعه تهران تأکید کرد: غربی‌ها سابقه تاریخی چنین نبردی را دارند به‌طوری‌که با همین شیوه تمدن آندلس را شکست دادند به همین دلیل نیز مقام معظم رهبری متذکر شدند؛ دشمن به دنبال آندلسی کردن کشور ماست.


آن‌ها که حجاب را شخصی می‌دانند، خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند


حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: بنابراین در این نبرد و میدان، حجاب و عفاف نه‌تنها برای زنان بلکه برای مردان هم مورد اهمیت شناخته شده و کسانی که مسئله حجاب و عفاف را به یک مسئله زیست فردی تقلیل می‌دهند، خواسته و یا ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند.


وی ادامه داد: چهره جامعه ما با لباس و پوشش و رفتارهای عفیفانه شناخته می‌شود و برای حراست از این هویت دینی و ملی باید دست‌به‌دست داد و حجاب را به‌عنوان سنگر حفاظت از هویت خودمان را عزیز بشماریم.


امام‌جمعه موقت تهران اضافه کرد: زنان ما از گذشته مقبول‌ترین و مطلوب‌ترین نوع حجاب را برای اجرای حکم الهی انتخاب کردند و به تعبیر مقام معظم رهبری چادر یک انتخاب ایرانی برای حفظ حجاب است که از زیباترین پوشش‌هاست و برای تحقق این مقاومت سراسری به یک تعاون هماهنگی نیاز داریم.


دشمن بیشترین سرمایه‌گذاری را علیه حجاب کرده است


حاج‌علی‌اکبری جوانان را مورد خطاب قرار داد و اظهار کرد: در این نبرد فرهنگی که دشمن حجاب و عفاف را نشانه گرفته است، جوانان مخاطب نخست هستند که باید به میدان بیایند چراکه همین جوانان امید اسلام، قرآن و رهبری در چله دوم انقلاب اسلامی هستند ولو با هر پوششی عاشق ایران و رهبری هستند.


وی تصریح کرد: جوانان و دانشجویان از خود بپرسند که علت این همه تأکید قرآن و اسلام بر حجاب چیست و چرا دشمن این همه سرمایه‌گذاری برای شکستن سنگر حجاب کرده است؛ همچنین لازم است درک کنیم که شهدا به‌عنوان افراد باهوش و برگزیده چگونه حجاب را بالاتر از خون خود دانسته‌اند.


خطیب نماز جمعه این هفته تهران تأکید کرد: اگر جوانان اهمیت این موضوع را نمی‌دانند و متفاوت لباس می‌پوشند خوب بدانند و بپرسند، اگر غافل هستند به راه بیایند، اگر روش خانوادگی غلطی داشته‌اند، به دنبال روش درست باشند، اگر تحت جو رسانه‌ها هستند به راه بیایند و اگر از رفتار امثال من دلخور هستند نباید به‌عنوان جوان نسل انقلاب در مسیر غلط حرکت کنند.


حاج‌علی‌اکبری خانواده‌ها را نیز مورد اشاره قرار داد و خواستار توجه خانواده‌ها و نخبگان جامعه درخصوص وظایفشان نسبت به حجاب شد.


صداوسیما و آموزش‌وپرورش در حجاب وظیفه مهمی دارند


وی ادامه داد: مسئله حجاب و عفاف آن‌چنان مهم است که همه باید خود را مجهز و آماده کنند تا این موضوع جامعه و جوانان را مورد آسیب قرار ندهد؛ در این مسیر دستگاه‌ها باید بررسی کنند آیا وظایف خود را به‌خوبی انجام داده‌اند.


امام‌جمعه موقت تهران تصریح کرد: صداوسیما، آموزش‌وپرورش و حتی دستگاه‌های امنیتی در این حوزه وظیفه داشته و باید به میدان بیایند و نقشه خوبی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده بسته فرهنگی و اجتماعی است که همه باید هوشمندانه دست‌به‌دست داده و این سند را اجرایی کنیم و در این مسیر مسئولان از مردم و جوانان کمک بخواهند.


حاجی‌علی‌اکبری ضمن گرامیداشت یاد شهید چمران خاطرنشان کرد: شهید چمران مرد هنر، تقوا و علم بود که باید به‌عنوان یک الگو مورد توجه باشد.


تنگه هرمز گورستان همیشگی متجاوزان است


وی با اشاره به اسقاط پهپاد جاسوسی آمریکایی یادآور شد: این پهپاد جاسوسی آمریکایی که به گفته خودشان قابل ردیابی نیست وارد حریم هوایی کشورمان شده که با اراده جوانان کشورمان مورد هدف موشک زمین به هوا قرار گرفت و در مقابل کاخ سفید دستپاچه شده و ابتدا تکذیب می‌کند.


امام‌جمعه موقت تهران اضافه کرد: ترامپ بداند تنگه هرمز گورستان همیشگی متجاوزان بوده و خواهد بود و ظاهراً می‌خواستند میزان حساسیت و توانمندی ملت ایران را بعد از شکست‌های دیپلماتیک و ضربه فنی که بعد دیدار نخست‌وزیر ژاپن با رهبری و پاسخ معظم‌له تجربه کنند که امتحان کردند.


حاج‌علی‌اکبری تأکید کرد: دشمن بداند که ملت ایران هیچ‌گاه شروع‌کننده جنگی نیست ولی اگر آن‌ها آغازگر جنگی باشند، پایانش به دست شما نخواهد بود و اگر بنا باشد بزنیم، هم به‌موقع و خوب می‌زنیم و هم به‌موقع اعلام می‌کنیم.


عطر سوم خرداد دوباره به مشام رسید


وی عنوان کرد: کشورهای مفلوک هم در منطقه بدانند که سامانه‌هایی را که از آمریکایی‌ها برای مقابله با مقاومت می‌خرند دیگر جواب نمی‌دهد؛ امروز فرزندان چمران و طهرانی‌مقدم زنده‌اند و هم به‌موقع اقدام و هم به‌موقع اعلام می‌کنند.


خطیب این هفته نماز جمعه شهر تهران یادآور شد: پیام ما به آمریکا این است که از فرزندان ایران اسلامی بترسد؛ دوباره شمیم سوم خرداد بعد از اسقاط پهپاد جاسوسی به مشام رسید که برای این اتفاق از سبزپوشان سپاه تقدیر و تشکر می‌کنیم.


انتهای پیام/4123/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته