دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1398 - 08:00
اسلامی شدن دانشگاه‌ها/43

استاد دانشگاه باید به‌طور پیوسته مورد ارزیابی قرار بگیرد

پیوسته مورد ارزیابی قرار گرفتن اساتید دانشگاه یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوط به اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید به آن توجه کنند.
کد خبر : 399485
79.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اسلامی شدن دانشگاه‌ها یکی از دغدغه‌های مهم نخبگان انقلابی است. باید جامعه علمی کشور برای رسیدن به قله‌های مدنظر در بیانیه گام دوم انقلاب، نسبت به اسلامی کردن دانشگاه‌ها بیش از گذشته فعالیت کنند.


در سلسله مطالب اسلامی شدن دانشگاه‌ها، به برخی از مؤلفه‌های یک استاد از عناصر سیاست‌های اجرایی اسلامی شدن دانشگاه‌ها پرداختیم.


در شماره قبلی گفته شد که تقويت نظام نظارت و ارزیابی اعضای هیئت‌علمی برای ارتقای کارآیی آنان یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوط به اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید به آن توجه کنند.


نظام نظارت اساتید دانشگاه اگر تقویت شود به نفع خود استاد بوده و تأثیر بسیاری می‌‌تواند بر روی اخلاق و منش او داشته باشد.


با افزایش کیفیت نظارت و ارزیابی بر اعضای هیئت‌علمی، اتفاقات خوبی در دانشگاه‌ها می‌افتد چراکه دانشگاه مبدأ همه تحولات است و اگر بر استاد دانشگاه ارزیابی خوبی صورت بگیرد، قطعاً می‌تواند ثمرات خوبی برای دانشگاه داشته باشد و در جهت تربیت بهتر دانشجویان گام بردارد.


در این شماره به مؤلفه دیگر اساتید از عناصر سیاست‌های اجرایی اسلامی شدن دانشگاه‌ها می‌پردازیم. پیوسته مورد ارزیابی قرار گرفتن اساتید دانشگاه یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوط به اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید به آن توجه کنند.


ارزیابی اعضای هیئت‌علمی اگر به‌طور مداوم و پیوسته صورت بگیرد، دیگر شاهد برخی ناهنجاری‌های اخلاقی در برخی اساتید نیستیم. حوزه نظارتی در دانشگاه‌ها باید مدام اساتید را زیر نظر داشته باشد و نگذارد برخی از اعضای هیئت‌علمی، تفکرات انحرافی خود را به دانشجویان القا کنند.


استاد دانشگاه وظیفه خطیر تربیت دانشجو را دارد که در آینده قرار است جزو مدیران نظام بشود. اگر بر روی نظارت درستی صورت نگیرد، به قشر دانشجو لطمات فراوانی را وارد می‌سازد که بعضاً جبران‌ناپذیر است.


فلذا پیشنهاد می‌شود که نظارت و ارزیابی بر اساتید دانشگاه به‌طور ویژه جدی گرفته شود تا شاهد برخی اساتید ضد انقلاب در دانشگاه‌ها نباشیم.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته