دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1398 - 21:25
سرپرست دانشگاه آزاد دولت‌آباد:

استادان بسیجی برای گام دوم انقلاب چمران‌ها را تربیت کنند

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: دانشگاه‌ها و استادان بسیجی با رویکرد انقلابی و ولایی باید امثال چمران‌ها را برای گام دوم انقلاب تربیت کنند.
کد خبر : 399470
IMG_6842.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دولت‌آباد، محمد باقری عصر امروز در نشست خبری که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد به مناسبت شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید برگزار شد، اظهار کرد: شهید مصطفی چمران الگوی بارز یک تفکر بسیجی است  که  رفتار و منش این شهید بزرگوار از اعتقادات راسخ و محکمی که داشته  سرچشمه می‌گرفت.


وی گفت: رهایی از زندگی در آمریکا و پیوستن به خط مبارزه با استکبار جهانی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شهید چمران بود.


رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان افزود: چمران اسوه کامل یک مبارز ولایی، انقلابی و یک دانشگاهی تمام‌عیار بود که احساس تعلق و دغدغه‌اش نسبت به مسائل انقلاب و مسلمانان ستودنی بوده و است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد افزود: تأکیدات رهبر معظم انقلاب و انتظارات ایشان از دانشگاه‌ها برای پرورش چمران‌ها، رسالت‌های ما را صدچندان کرده است.


باقری یادآور شد: این دانشگاه‌ها و استادان بسیجی هستند که با رویکرد انقلابی و ولایی باید امثال چمران‌ها را برای گام دوم انقلاب تربیت کنند.


وی با توضیح رویکرد حل مسئله بسیج اساتید استان اصفهان در پنج محور ادامه داد: عملکرد اجتماعی و نقش جهادی و انقلابی اساتید بسیجی در  بطن جامعه نخستین محور این رویکرد است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد گفت: در تلاش هستیم تا با راه‌اندازی شبکه استادان و جامعه نخبگان علمی و فرهنگی دانشگاهی استان برای تکمیل شبکه ملی نخبگان گام برداریم.


باقری بابیان دومین محور یعنی نقش استادان در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: تبیین، بومی‌سازی و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب از فعالیت‌های مهم و اساسی این سازمان بوده که هفت کارگروه تخصصی در کنار فضای رسانه‌ای برای اجرایی شدن این بیانیه پیش‌بینی‌شده است.


وی افزود: محور سوم، فعالیت‌های سازمان اندیشکده‌های علمی و راهبردی است که با توجه به فعالیت بیش از 90 کانون بسیج اساتید در سطح استان، درصدد هستیم تعداد اندیشکده‌ها را از پنج عدد به 10 افزایش دهیم.


رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با تشریح چهارمین محور فعالیت‌ها گفت: در تلاش هستیم برای چهار هزار و 200 استاد بسیجی استان، کانون‌ها و دفاتر تخصصی بسیج اساتید در شش دانشگاه بزرگ اصفهان سازمان‌دهی کنیم.


باقری محور پنجم را حضور استادان در عرصه‌های اجتماعی بیان کرد و گفت: استادان بسیجی باید با توجه به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و نیاز جمهوری اسلامی در سطح استان و عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی حضور مفید و سازنده داشته باشند.


وی افزود: هزار و 300 استاد بسیجی استان با پیوستن به پویش ملی حمایت از سیل‌زدگان با اختصاص یک روز حقوق و کمک‌های غیر نقدی  بالغ‌ بر 2 میلیارد تومان به سیل‌زدگان کمک کردند و در دو مرحله مشاوران تخصصی به این مناطق اعزام شدند و این اعزام‌ها ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/4117/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته