دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1398 - 08:51
عضو کمیسیون بودجه مجلس:

دولت تاکنون برنامه‌ای برای بودجه 50 هزار میلیارد تومان نداشته است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تاکنون برنامه‌ای برای هزینه‌کرد 50 هزار میلیارد تومان به مجلس نداده است.
کد خبر : 399248

مهرداد لاهوتی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به تأکید رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر تعیین تکلیف 14 میلیارد دلاری که در اختیار دولت است، اظهار کرد: روشی که دولت دنبال می‌کند، پذیرفتنی نیست؛ دولت از مجلس اجازه خواست 14 میلیارد دلار ارز چهار هزار و 200 تومان را با روشی مناسب میان مردم توزیع کند اما اکنون برنامه‌ای برای آن ندارد.


وی افزود: بحث این است که یارانه 14 میلیارد دلاری به چه کسانی تعلق می‌گیرد، برای چه کالاهایی اختصاص داده می‌شود و یا اینکه تأثیر کالاهایی که با ارز دولتی وارد می‌شود در زندگی مردم چه مقدار است.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دولت تاکنون نتوانسته استدلالی برای مجلس بیاورد که قانع‌کننده باشد مبنی بر اینکه تکلیف 50 هزار میلیارد تومان که در بودجه برای کالاهای اساسی در نظر گرفته شده، چیست.


لاهوتی گفت: مابه‌التفاوت بودجه 14 میلیارد دلاری با توجه به ارز چهار هزار و 200 تومان نسبت به ارز نیمایی، 50 هزار میلیارد تومان است که این رقم بیش از مبلغ یارانه‌هاست، زیرا یارانه‌ای که به مردم می‌دهیم 41 هزار میلیارد تومان است.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قرار بر این است که در جلسات بعدی، دولت منطقی بیاورد که چه برنامه‌ای برای این بودجه دارد.


وی تأکید کرد: اگر مهلت سه‌ ماهه مجلس به دولت برای تعیین تکلیف بودجه 14 میلیارد دلاری تمام شود و دولت اقدامی در این زمینه نکرده باشد، قانون را عوض می‌کنیم.


انتهای پیام/4034/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته