دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1398 - 00:43
شیرزاد مطرح کرد:

ایجاد اشتغال‌زایی و رفع محرومیت با پروژه ملی «ایران،سرزمین جواهر»

مدیرعامل پروژه ملی «ایران، سرزمین جواهر» گفت: هدف اصلی از اجرای این پروژه ایجاد اشتغال‌زایی و رفع محرومیت در کشور است.
کد خبر : 399171

مسعود شیرزاد در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره پروژه ایران سرزمین جواهر اظهار کرد:‌ ایران دارای معادن بسیاری زیادی از سنگ‌های قیمتی است که با اجرای پروژه ایران سرزمین جواهر سعی در محرومیت زدایی و فقرزدایی از کشور خواهیم کرد.


وی افزود: قرار است در یکی از مناطق آزاد و محروم کشور شهرکی احداث شود که به صورت پایلوت برای آموزش، فروش و ساخت  سنگ و  جواهرات به کار رود.


 مدیرعامل پروژه «ایران، سرزمین جواهر» گفت: قصدمان این است که معادنی که بد استفاده می شود یا رها شده باشند را دوباره احیا و از آن استخراج کینم.


وی گفت:‌ هدف اصلی ما از اجرای این پروژه ایجاد اشتغال‌زایی و رفع محرومیت است ضمن اینکه آموزش به خانواده‌هایی که به صورت غیر حرفه‌ای از سنگ‌ها استفاده می‌کنند.


شیرزاد بیان کرد:  هدف ما اجرای آن در 31 استان است که 60 منطقه آن شناسایی شده و می توانیم پایلوت مرکزی را در یکی از مناطق اجرا کنیم چرا که بازار مصرف آن طی چندین دهه گذشته در کشورهای تایلند یا هند باعث رونق این کشورها شده است.


وی عنوان کرد: آموزش می‌تواند تحول عظیمی را در حوزه سنگ ایجاد کند که ما با آموزش نیروها می توانیم اشتغال زایی داشته باشیم  تا هر کسی در منزل یا محل کار خود بتواند سنگ‌ها را بتراشد و خام فروشی از بین برود.


   انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته