دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1398 - 13:26
بنی‌آدم:

مرحوم حافظی عامل احداث 40 درصد مدارس بود

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تهران گفت: اگر مرحوم محمدرضا حافظی و تلاش‌های وی در حوزه مدرسه‌سازی نبود ۴۰ درصد مدارس امروزه ساخته نمی‌شد.
کد خبر : 399155

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، نعمت بنی‌آدم، در نشست خبری بیست‌‌ویکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران که ظهر امروز در سازمان نوسازی و تجهیز مدارس آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: اگر مرحوم محمدرضا حافظی و تلاش‌های وی در حوزه مدرسه‌سازی نبود ۴۰ درصد مدارس امروزه ساخته نمی‌شد.


وی گفت: پس از انقلاب آمار خیرین افزایش پیدا کرد و تعداد زیادی از خیرین علاقه دارند که مدارسی که می‌خواهند بسازند را در شهرهای خود بنا کنند.


رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران با تأکید بر اینکه برخی از خیرین علاقه دارند که مدارس را در شهرهای خود بسازند، تصریح کرد: حدود  40 تا 50 درصد مدارس استان تهران نیاز به مرمت و تعویض دارد و  اگر مکان‌یابی برای آنها  صورت گیرد و در بعضی نقاط مرکزی شهر تهران فضای مناسب برای مدرسه‌سازی پیدا کنیم، مدارس فرسوده می‌تواند تبدیل به احسن شود و با فروش آنها چند مدرسه بنا گردد.


بنی‌آدم در ادامه خاطرنشان کرد: طرح‌های دیگری توسط خیرین در حال انجام است که یکی از آنها برای نام‌آوران دانش‌آموز و دانشجو در سطح استثنایی، ورزشی و درسی است تا به این افراد کمک شود.


وی افزود: قرار است مجمع خیرین لیستی از این افراد آماده و گزارشی در مورد آنها فراهم کند.


رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تهران خاطرنشان کرد: معلولان جسمی حرکتی، به صورت شخصی زیر پوشش قرار گرفته‌اند و نیازهای درمانی آنها پوشش داده خواهد شد. برای تبیین و شناسایی این افراد، باید به مدارس و دانشگاه‌ها مراجعه کنیم اما در این زمینه هنوز آموزش و پرورش با ما همکاری نکرده است.


وی به بحث طرح مدارس متریک اشاره کرد و افزود: مدارس متریک طرح جدیدی است که امسال در منطقه چهار اجرا می‌شود. این مدرسه به این صورت است که هر متری از مدرسه را اولیای یک دانش‌آموز تعهد می‌کنند و اولیا مبلغ یک میلیون را به صورت قسطی پرداخت می‌کنند. در این میان برخی از خیرین چند متر از ساخت مدرسه بر عهده می‌گیرند.


بنی‌آدم با اشاره به اینکه ساخت مدارس سازه فلزی ضد زلزله و ضد آتش‌سوزی در مناطق سیل‌زده شروع شده است، ادامه داد: در این مدارس بتون سبک غیرقابل‌اشتغال به‌کار گرفته می‌شود.


وی از ساخت مدارس سبز در سه استان لرستان، خوزستان و گلستان نیز خبر داد و افزود: عملیات ساخت‌وساز 15 مدرسه در این مناطق آغاز شده اما در خوزستان کار خوب پیش نمی‌رود و به‌دلیل گرمای هوا، کارگران شب کار می‌کنند. اگر شرایط مساعد باشد، تعداد این مدارس به 40 عدد نیز خواهد رسید.


رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تهران در خصوص وجود چاه در مدارس قدیمی اشاره کرد و افزود: خیرین در حال حضور شروع به کلاف‌کشی این چاه‌ها در مدارس کرده‌اند، زیرا اگر این چاه‌ها فرو بریزد با معضل بزرگی روبه‌رو خواهیم شد.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته