دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1398 - 11:58

برقراری کانال ارتباطی میان ایران و مصر

منابع عربی از ارتباطات میان ایران و مصر درباره اوضاع خلیج فارس، نوار غزه و بحران یمن خبر دادند.
کد خبر : 399030
s3.reutersmedia.netirw9432u3428u28323.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از «العربی‌الجدید»، منابع عالی‌رتبه مصری از ارتباطات میان ایران و مصر به دنبال حوادث اخیر منطقه ازجمله افزایش تنش‌ها بر سر حمله هفته گذشته به دو نفت‌کش در دریای عمان خبر دادند. این در حالی است که عربستان، امارات و منابع غربی در تلاش‌اند تا ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کنند.


این منابع افزودند: قاهره خط ارتباطی با تهران برقرار کرده است و دو مسئول ایرانی هفته گذشته به مصر سفر کردند و مذاکراتی با مسئولان ارشد دستگاه اطلاعاتی انجام دادند. مذاکرات بر محوریت موضوعاتی همچون اوضاع خلیج (فارس) و حملات اخیر به دو نفت‌کش در دریای عمان و پیش از آن، حمله به کشتی سعودی در آب‌های منطقه‌ای امارات متمرکز بود. دو طرف همچنین درباره اوضاع غزه و یمن و حملات حوثی‌ها (جنبش انصارالله) به ابها و نجران در عربستان تبادل نظر کردند.


منابع مصری تصریح کردند که رهبران سیاسی، دست داشتن ایران را در حمله به نفت‌کش‌ها بعید دانستند ولی تهران را به دست داشتن در حملات جنبش انصارالله به فرودگا‌ه‌های عربستان متهم کردند.


ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شب گذشته بار دیگر به فرودگاه ابهای عربستان حمله پهپادی کردند. این چهارمین حمله انصارالله یمن به فرودگاه ابها در یک هفته گذشته است که در یک مورد، آنها با موشک کروز برج مراقب فرودگاه را به‌طور مستقیم هدف قرار داده بودند. علاوه بر این، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در چند روز گذشته چندین نقطه حیاتی و زیرساخت‌های عربستان را در نجران و جیزان هدف قرار داده است.


منابع مصری افزودند: مذاکرات میان تهران و قاهره بر اوضاع غزه نیز متمرکز بود و با توجه به میانجی‌گری مصر میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی، بخش زیادی از رایزنی‌ها را به خود اختصاص داد.


انتهای پیام/4033/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته