دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو:

گلوگاه مشکل خودروهای وارداتی دپو شده کجاست؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره گلوگاه مشکل خودروهای دپو شده تصریح کرد: در حال حاضر گمرک و ستاد سوخت گلوگاه حل مشکل خودروهای دپو شده در گمرک هستند.
کد خبر : 399024

مهدی دادفر در گفتگو با خبرنگار حوزه صنعت گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، درباره تعداد خودرو و نوع برندهایی که در گمرک دپو شده است، گفت: حدود 15 هزار خودرو در گمرک با برندهایی ازجمله کیا، هیوندا، میتسوبیشی، رنو، تویتا، بی ام و، سانگ یان و غیره همه معطل هستند تا شرایط برای ورود به کشور فراهم شود.


وی بابیان اینکه گلوگاه مشکل خودروهای دپو شده کجاست؟ تصریح کرد: در حال حاضر گمرک و ستاد سوخت گلوگاه حل مشکل خودروهای دپو شده در گمرک هستند.


دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره کاهش قیمت با ورود خودروهای دپو شده در گمرکات به بازار تشریح کرد: ورود این خودروهای موجود در گمرکات به بازار تأثیری بر قیمت خودرو ندارد چراکه با محاسبه مابه‌التفاوت نرخ ارز و هزینه‌هایی که سازمان حمایت اعلام می‌کند قیمت نهایی همین قیمت فعلی خودروهای وارداتی خواهد بود.


دادفر با تأکید بر اینکه با توجه به نرخ ارزی که قرار است مابه‌التفاوتش پرداخت شود تأثیری زیادی بر ورود خودروهای موجود در گمرکات و کاهش قیمت خودروهای وارداتی ندارد، تصریح کرد: اما همین‌که عرضه در بازار شکل بگیرد باعث کاهش قیمت خودروهای وارداتی بین 10 الی 15 درصد خواهد شد.


وی با انتقاد از عدم شماره‌گذاری خودروهای وارداتی گفت: بستن سامانه توسط ستاد سوخت کشور سبب عدم شماره‌گذاری خودروهای ترخیص شده می‌شود و اگر این موعد هم بگذرد خودروهای وارداتی قابل شماره‌گذاری نخواهد بود و همه این ماشین‌ها در گمرک به یک آهن‌پاره تبدیل خواهند شد.


دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به اینکه موضوع خودروهای معطل‌مانده در گمرکات تصمیم هیئت دولت بوده است، توضیح داد: عدم اجرای ترخیص خودروهای وارداتی یعنی اجرا نکردن تصمیم هیئت دولت است.


دادفر بابیان اینکه ستاد سوخت سامانه را بسته و می‌گوید باید از تعاونی که معرفی کرده برگه‌های اسقاط را تهیه شود، افزود: ستاد سوخت با ایجاد یک انحصار مطلق عرضه کنند را تنها یک شرکت مشخص کرده است.


وی ادامه داد: حدود 20 روز بیشتر فرصت نیست تا خودروهای معطل شده در گمرکات امکان ورود و شماره‌گذاری دارند.


محمد پورافصحی


انتهای پیام/4092/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته