دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1398 - 08:15
تنکابنی در گفتگو با آنا:

اساتید دانشگاه نقش کلیدی در تحول علوم انسانی دارند

رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعیِ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: اساتید دانشگاه نقش کلیدی در تحول علوم انسانی داشته و باید به تعالی این علوم کمک کنند.
کد خبر : 398600
حمید تنکابنی.jpg

حمید تنکابنی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به نقش مهم اساتید در تحول علوم انسانی اظهار کرد: کنشگر و مجری اصلی تحول علوم انسانی، اساتید دانشگاه هستند که نقش کلیدی و مهمی برای تعالی علوم انسانی دارند.


وی افزود: مسئولان تحول علوم انسانی خوب است که با نخبگان این رشته جلساتی کاربردی برای تحول علوم انسانی داشته باشند و شاهد گامی جدید در این عرصه باشیم.


رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعیِ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بیان کرد: تعویق افتادن تحول علوم انسانی به‌دلیل ابعاد بسیار گسترده و پیچیده این علوم بوده و با چند جلسه برگزار کردن تحول علوم انسانی، اتفاق خاصی برای این رشته نمی‌افتد.


تنکابنی تصریح کرد: نیازمند فهم مشترکی از تحول علوم انسانی هستیم، اساتید این حوزه باید با هم‌دلی و همگرایی با یکدیگر بر سر تفکرات مشترک خود تمرکز کرده و بر روی علوم انسانی به طور ویژه کار کنند. برخی از رشته‌های علوم انسانی تنها 50 سال سابقه در ایران دارد و کاملاً وارداتی بوده و طبیعتاً با رشته‌‌های تاریخ، فلسفه و جامعه شناسی که پیشینه زیادی دارند، فرق می‌کنند.


انتهای پیام/4107/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته