دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1398 - 12:55
روزنامه الجمهوریه:

رژیم صهیونیستی می‌تواند عامل حادثه نفت‌کش‌ها در دریای عمان باشد

یک روزنامه لبنانی گزارش کرد رژیم صهیونیستی که دارای امکانات و توان نظامی برای انجام عملیات‌ در منطقه است را می‌توان عامل حمله به نفت‌کش‌ها در دریای عمان دانست.
کد خبر : 398187
حادثه-آتش-سوزی-دو-فروند-نفتکش-خارجی-عبوری-در-دریای-عمان-۴۴-نفر-دریانورد-خارجی-با-هماهنگی-MRCCهرمزگان-نجات-یافتند-نقش-آفرینی-ناجی-بندر-جاسک-در-دو-عملیات-بین-المللی.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «الجمهوریه» چاپ لبنان در گزارشی به موضوع حادثه برای دو نفت‌کش در دریای عمان پرداخت و نوشت: منابع دیپلماتیک عربی احتمال وقوع جنگ را کم می‌دانند و می‌گویند حمله‌ای که در دریای عمان انجام شد، سؤالاتی را درباره زمان و هدف حادثه به وجود می‌آورد؛ چه اینکه در آن یک نفت‌کش حامل محموله‌ای متعلق به ژاپن هدف قرار گرفت و این در حالی است که نخست‌وزیر ژاپن در سفر تهران حضور داشت.


این روزنامه می‌نویسد: شینزو آبه در حالی به تهران سفر کرده است که گفته می‌شود حامل پیامی از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای مقامات ایرانی با هدف اقناع تهران به مذاکره، آن هم بعد از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای است.


این منابع دیپلماتیک افزودند: یقیناً یک جناح تندرو در دولت آمریکا وجود دارد که خواهان  ورود به جنگ است و در رأس آن مایک پمپئو و جان بولتون، وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی این کشور قرار دارند. در مقابل، جناحی وجود دارد که خواهان برقراری ثبات هستند و به نظر می‌آید ترامپ که دارای خویی عمل‌گراست ترجیح می‌دهد در حال حاضر در اردوگاه جناح دوم قرار بگیرد. بنابراین، بعید نیست که جناح تندرو بخواهد برای نشان دادن اراده خودش بر چنین حملاتی سرمایه‌گذاری کرده باشد تا بتواند رئیس‌جمهور آمریکا را به انتخاب گزینه جنگ مستقیم با ایران وادارد.


به‌گفته این منابع، تاکنون هیچ دلیل مستحکمی که نشان دهد چه طرفی نفت‌کش‌ها را هدف قرار داده است، وجود ندارد و این موضوع باعث شده است تا زمینه‌های اتهام‌زنی سیاسی و فشار باز شود؛ کما اینکه ایران از سوی آمریکا به دست داشتن در حمله به دو نفت‌کش متهم شده است. این در حالی است که هم‌زمان می‌توان رژیم صهیونیستی که دارای امکانات و توان نظامی برای انجام چنین عملیات‌هایی است را عامل حمله دانست؛ همان طرفی که بیشترین نفع را از هرگونه جنگ میان ایران و آمریکا می‌برد.


منابع دیپلماتیک گفتند که باید حوادث هفته‌های اخیر منطقه تا قبل از حملات دریایی دریای عمان بررسی شود، حادثه‌ای که با حمله جنبش انصارالله یمن به فرودگاه «ابها» در خاک عربستان و سفر شینزو آبه به تهران هم‌زمان شد و این موضوعات مشکوک به نظر می‌آید.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته