دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1398 - 15:15
صفاوردی در گفتگو با آنا:

تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی باعث پیشرفت کشور در حوزه علمی شد

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی اقدام مبارکی در راستای پیشرفت و توسعه علمی کشور بود.
کد خبر : 397741
1977403_Page_ (1).jpg

سوسن صفاوردی در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص سی و هفتمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی و نقش آن در ارتقای جامعه علمی کشور اظهار کرد: هر اقدامی که در راستای مسیر پیشرفت و توسعه کشور شکل می‌گیرد قطعاً اقدام مبارکی است زیرا این نهادها ابزار اولیه برای توسعه در یک کشور است و قطعاً هرقدر این نهادها گسترده‌تر باشند تأثیرگذاری آنها در حوزه‌های مختلف بیشتر خواهد بود.


وی ادامه داد: آنچه در تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی مورد نظر قرار گرفته و نباید آن را کتمان کرد برنامه‌ریزی درازمدتی است که استمرار رسیدن به اهداف آن را تا به امروز در پی داشته است.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با بیان این‌که فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی فرصت ادامه تحصیل را برای گروه کثیری از طالبان علم فراهم کرد، گفت: حرکت مثبتی که با تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاد این بود که ظرفیت تحصیلات عالیه را که در دانشگاه‌های سراسری به‌صورت محدودی بود در سطح گسترده‌ای برای مشتاقان ارتقای مدارج علمی فراهم کرد.


صفاوردی اذعان کرد: شاید در آغاز راه شکل‌گیری دانشگاه آزاد اسلامی به‌واسطه حضور در نقاط مختلف کشور،  نگاه کمی در اولویت بود ولی امروز با تکامل و بلوغ این نهاد علمی شاهد توجه روزافزون به کیفیت تحصیل در این دانشگاه هستیم، که موفقیت دانشجویان آن در مقاطع و رشته‌های مختلف در مجامع علمی داخل و خارج از کشور گواهی بر این مدعاست.


وی خاطرنشان کرد: البته رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند تلاش‌های بیشتری است و لازم است بیش از گذشته به نهادینه شدن کیفیت و نگاه علمی در سطوح مختلف توجه شود.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در ادامه به نگاه تبعیض‌آمیزی که میان دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های سراسری وجود دارد اشاره کرد و گفت: با توجه به فراوانی دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی، این نهاد علمی نقش بسیار مهمی در پرورش نسل آینده بر عهده دارد، بنابراین هیچ‌گاه نباید به این نگاه تبعیض‌آمیز دامن زد و همیشه باید این نکته را  مدنظر قرار داد که افرادی در هر دانشگاهی به ادامه تحصیل مشغول هستند در واقع نیروی انسانی توانمندی محسوب می‌شوند که بار مسئولیت آینده کشور بر دوش آنها خواهد بود.


صفاوردی تصریح کرد: رفع چنین نگاه‌های تبعیض‌آمیز در جامعه به نوعی حفظ کرامت جامعه گسترده خانواده دانشگاه آزاد اسلامی است که در این میان نباید نادیده گرفته شود.


انتهای پیام/4105/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته