دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1398 - 14:12
ظریف:

ملت ایران هر روز با تبلیغات و نفرت‌پراکنی‌های آمریکا مواجه است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ملت ایران هر روز با تبلیغات و نفرت‌پراکنی‌های آمریکا مواجه است.
کد خبر : 397737
AG8I0946.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وزارت امور خارجه، تارو کونو وزیر امور خارجه ژاپن ظهر امروز با حضور در وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.


این دیدار در زمانی برگزار شد که قرار است شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن تا ساعاتی دیگر در صدر هیئتی بلندپایه وارد تهران شود.


در دور نخست این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان با خوشامدگویی به همتای ژاپنی و هیئت همراه، بر روابط دیرینه دو کشور و 90 سال روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن تأکید کرد و این کشور را دوست و شریک خوب ایران در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خواند و از سفر مقامات عالی‌رتبه ژاپن به ایران استقبال کرد.
محمدجواد ظریف درباره جنگ و تروریسم اقتصادی دولت آمریکا علیه ملت ایران تصریح کرد: با ملت ما جنگ اقتصادی را آغاز کرده‌اند و روزانه نیز با تبلیغات و نفرت‌پراکنی‌های آمریکایی‌ها مواجه هستیم.


وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در این وضعیت سخت برای رفاه و آسایش مردم خود راه‌هایی را خواهیم یافت که ازجمله آن تجدید نظر در بودجه و سیاست‌های مالی بدون اتکا به نفت است.


تارو کونو وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این‌ دیدار با ابراز خرسندی از حضور در ایران و پذیرش هیئت عالی ژاپن از سوی مقامات عالی کشورمان تصریح کرد: سفر شینزو آبه به ایران به عنوان یک کشور دوست، تاریخی است. ایران کشوری مهم در منطقه است و ما معتقدیم در این منطقه مهم هرچه تنش کمتر باشد به نفع همگان است؛ در غیر این صورت همه ضرر می‌کنیم. ژاپن آماده است هر کاری که به کاهش تنش منجر شود، انجام دهد.


وزیران امور خارجه ایران و ژاپن دور دوم گفتگوهای خود را برگزار کردند. پس از این دیدار ظریف برای استقبال از نخست‌وزیر ژاپن راهی فرودگاه مهرآباد شد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته