دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1398 - 11:16
حجت‌الاسلام رستمی:

آب به آسياب ترامپ نريزيد!

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: سفر «آبه» را گرانتر از امضای «کری» قیمت‌گذاری نکنید و آب به آسياب ترامپ نريزيد!
کد خبر : 397392
57739604.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با اشاره به سفر نخست‌وزیر ژاپن به کشورمان نوشت: سفر «آبه» را گرانتر از امضای «کری» قیمت‌گذاری نکنید.  نخست وزیر ژاپن این هفته به تهران می‌آید؛ سفر دیپلماتیكی كه می‌تواند دستاوردهایی برای هر دو طرف داشته باشد. این وسط اما آدرس غلطی كه برخی سیاسیون و رسانه‌ها می‌دهند آثار مخربی بر فضای ذهنی جامعه می‌گذارد. از روزی كه موضوع سفر آقای شینزو آبه به تهران مطرح شد برخی گفتند كه او قرار است نقش میانجی را بین ایران و آمریكا بازی كند.


وی با مطرح کردن چند سؤال مهم بیان کرد: اول اینكه تنش میان ایران و آمریكا به خاطر نبود میانجی است یا زیاده‌خواهی آمریكایی‌ها؟ اینكه آمریكا حتی از برجام كه خیلی هم برای اقتصاد ایران اثر بخش نبود خارج شد ربطی به نبود میانجی دارد؟


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اشاره کرد: فرض كنیم در مسئله رابطه ایران و آمریكا نیاز به میانجی باشد كه نیست؛ آیا ژاپن صلاحیت میانجی‌گری دارد؟ كشوری كه در ساخت سیاسی و نظامی و حتی فرهنگی تقریبا تحت‌الحمایه و مستعمره ایالات متحده حساب می‌شود و توان تصمیم‌گیری مستقل ندارد اساساً چنین وزنی دارد؟ ژاپن به تعهداتش نسبت به ایران وفادار نیست؛چگونه تضمین دهنده تعهدات آمریکا خواهد بود؟



رستمی تصریح کرد: فرض كنیم كه نخست‌وزیر ژاپن میانجی باشد كه نیست قرار است چگونه میانجی‌گری كند؟ در میانجی‌گری به دو طرف می‌گویند مقداری از مواضعتان كوتاه بیایید، آمریكا قرار است از چه چیزی كوتاه بیاید؟ مثلا به تعهدات برجامی خود بازگردد (كه نمی گردد) ایران از چه چیز؟ از قدرت نظامی و وضعیت منطقه‌ای؟ چنین میانجی‌گری یعنی خلع سلاح ایران و هیچ آدم عاقلی چنین كاری نمی‌كند.


وی اظهار کرد: به نظر می رسد جریان مشكوكی در داخل كه یك ماه قبل خطر حمله نظامی آمریكا را بزرگ می‌كرد امروز با بزرگ‌نمایی میانجی‌گری و تلاش برای خلع سلاح ایران در مقابل آمریكا در حال پرداخت كامل دین خود به ترامپ است.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تأکید کرد: این همان خط محور عربی-صهیونیستی منطقه است؛ جریان مشكوكی كه سال‌هاست تلاش می‌كند اقتصاد، سیاست و حتی فرهنگ ایران را نسبت به وادادگی در مقابل غرب شرطی كند.



رستمی در مطلب خود به تصویری از لحظه اعلام تسلیم رسمی ژاپن روی ناو آمریکایی در جنگ دوم جهانی اشاره کرده و هشتگ‌های «امضای کری» و «خط تسلیم» را نیز در پیام خود درج کرده است.


انتهای پیام/4115/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته