دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1398 - 13:44
باغخانی به آنا اعلام کرد:

سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران تداعی‌کننده مذاکره بر سر توان نظامی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی گفت: سفر قریب‌الوقوع نخست‌وزیر ژاپن به جمهوری اسلامی تداعی‌کننده مذاکره بر سر توان نظامی ایران است.
کد خبر : 397155

محمدصابر باغخانی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به سفر قریب‌الوقوع نخست‌وزیر ژاپن به ایران اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا الآن هیچ‌یک از نخست‌وزیران ژاپن به جمهوری اسلامی سفر نکرده‌اند و سفر شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن به ایران برای نخستین بار در 40 سال گذشته اتفاق خواهد افتاد.


وی افزود: این سفر احتمالاً با سفارش آمریکایی‌ها و کشورهای عضو برجام انجام‌شده است که می‌خواهند میانجی‌گری کرده و ایران را پای میز مذاکره بکشانند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه ژاپن کشوری پیشرفته است که همه حرف‌های استکبار جهانی را اجرا می‌کند و برای دفاع از خود ارتش ندارد، خاطرنشان کرد: سران کشورهای جهان می‌دانند که اگر آمریکا اراده کند، می‌تواند ژاپن را نابود کند و این مدل پیشرفته بودن ژاپن فایده‌ای برای این کشور ندارد.


باغخانی تصریح کرد: سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران در این برهه حساس کنونی، اقدامی هوشمندانه از سوی دشمنان ملت ایران بوده که مسئولان جمهوری اسلامی دانسته یا ندانسته با این سفر موافقت کردند و در روزهای آینده شاهد سفر شینزو آبه به تهران هستیم و مسئولان باید در این زمینه به‌طور شفاف و دقیق به مردم پاسخ بدهند.


وی با اشاره به حضور وزیر خارجه آلمان در تهران، افزود: مقامات آلمان نیز مانند ژاپن به دنبال میانجی‌گری و کشاندن ایران به پای میز مذاکره هستند. سفرهای نخست‌وزیر ژاپن و وزیر خارجه آلمان به تهران نشان می‌دهد که قرار است اتفاقی از جنس میانجی‌گری برای مذاکره بر سر توان نظامی ایران بیفتد.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های اخیر خود به گفتمان مقاومت و نفی مذاکره با آمریکا تأکید کرده‌اند، بنابراین مسئولان دولت رویکرد درستی را در پیش نگرفته‌اند که با سفرهای وزیر خارجه آلمان و نخست‌وزیر ژاپن به ایران موافقت کرده‌اند.


گفتنی است باغخانی در واکنش به سفر شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن و هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان به ایران در صفحه توئیتری خود نوشت: این روزها نخست‌وزیر ژاپن و وزیر خارجه آلمان قصد سفر به ایران را دارند آیا این نوع سفرها تداعی‌کننده مذاکره بر سر توان نظامی ایران است؟! حاشا که ساکت بمانیم و روشنگری نکنیم. مقاومت با غیرت و سختی به از مذاکره با ذلت و بدبختی!



مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در توئیتی که به همراه فیلمی از اظهارات مرحوم هاشمی رفسنجانی منتشرشده، تصریح کرده است: سه سال پیش هاشمی رفسنجانی از کشورهای پیشرفته بدون نیروی نظامی همچون ژاپن و آلمان یاد کرد و گفت این راه در ایران باز است و مطمئن بود در دولت روحانی ایران به آنجا می‌رسد؛ یعنی ایران بدون ارتش و سپاه! میان کلام مرحوم (هاشمی رفسنجانی) و سفر ژاپنی‌ها و آلمانی‌ها چه ارتباطی است؟ هشدار می‌دهیم.


انتهای پیام/4115/4118/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
وزیر صمت
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
۰
خواهش می کنیم لطفا کارخانه ماشین سازی تویوتا رو به ایران بیاورید.
علی شمس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
۰
لعنت به عزم سست و موضع انفعالی مسئولین
قالیشویی ادیب