دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1398 - 15:55
معاون وزیر کشور:

وزیر کشور 7 مأموریت ویژه برای رونق تولید ابلاغ کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: وزیر کشور، هفت مأموریت ویژه برای رونق تولید را به فرمانداران ابلاغ کرده است.
کد خبر : 397199
9752584_815.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری اردبیل، بابک دین‌پرست در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل اظهار کرد: طرح‌های سرمایه‌گذاری باید به‌صورت جدی نظارت‌شده و انحرافات در روند اجرای طرح‌ها به حداقل برسد.


وی افزود: اکنون که در جنگ اقتصادی قرار گرفته‌ایم، باید از ظرفیت واحدهای صنعتی و تولیدی حداکثر بهره‌برداری را کرده و از فعالیت ناقص آنها پیشگیری کنیم.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: همه فرمانداران و مسئولان حوزه‌های صنعتی و تولیدی باید به‌صورت مستمر از روند فعالیت واحدها بازدید کرده و کاستی‌های آنها را برطرف کنند.


دین‌پرست تصریح کرد: حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی به معنای تأمین تسلیحات نظامی در جنگ اقتصادی بوده و باید در اولویت فعالیت‌های مسئولان باشد.


وی افزود: تصمیم بر واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی اجماع کلی مسئولان است و دستگاه‌های اجرایی نباید در برابر آن مقاومت و مانع‌تراشی کنند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور مطرح کرد: دلیل عمده مانع‌تراشی‌ها، نبود انگیزه لازم در واگذاری است و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.


دین‌پرست بیان کرد: توجه ویژه به واحدهای بحرانی و مشکل‌دار باید جدی گرفته شود تا واحدهای راکد به چرخه تولید برگردند و برای تحقق این امر تکمیل و بهره‌برداری واحدهای با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت است.


وی با بیان اینکه وزیر کشور، هفت مأموریت ویژه را در رونق تولید برای فرمانداران ابلاغ کرده، افزود: این مأموریت‌ها شامل مراقبت از واحدهای تولیدی فعال، احیا و بازگشت به تولید واحدهای راکد و غیرفعال، بازگشت به تولید واحدهای تملک شده توسط بانک‌ها، رصد مشکلات و حل موانع و مشکلات واحدهای مشکل‌دار و واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور بیان کرد: خودکفایی در زمینه تأمین قطعات مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی هم مورد تأکید وزیر کشور به استانداران بوده و از آنها خواسته‌شده تا شرکت‌های دانش‌بنیان که توانایی تولید قطعات و مواد اولیه واحدهای تولیدی را دارند شناسایی و زمینه جهت توسعه فعالیت‌های آنها ایجاد شود.


دین‌پرست نرخ مشارکت اقتصادی کشور را مطلوب خواند و گفت: میانگین مشارکت اقتصادی در کشور ۴۰.۵ درصد است که این میزان فقط در ۱۱ استان کاهش داشته است.


وی نرخ بیکاری در کشور را ۱۲ درصد اعلام کرد و اضافه کرد: این میزان از ۱۱.۹ درصد سال ۹۷ به ۱۲ درصد رسیده و بر اساس برآوردها آمار بیکاری در ۱۵ استان کاهش و در ۱۵ استان دیگر افزایش یافته است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با بیان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در استان اردبیل افزود: وجود کشت و صنعت مغان، پایاب سد خداآفرین، دو فرودگاه مجهز، منطقه ویژه اقتصادی نمین و طرح در دست اجرای راه‌آهن اردبیل – میانه از جمله قابلیت‌های این استان است که باید در توسعه و رونق آنها اهتمام جدی صورت گیرد.


دین‌پرست بیان کرد: با راه‌اندازی پایاب سد خداآفرین علاوه بر اینکه ۶۲ هزار هکتار اراضی دیم به آبی تبدیل می‌شود یک میلیون تن به تولید محصولات کشاورزی استان اضافه می‌شود.


وی در جریان سفر خود به استان اردبیل از واحدهای تولیدی و اقتصادی شهرستان‌های نمین، اردبیل، گرمی، مشکین‌شهر، پارس‌آباد و بیله سوار بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.


انتهای پیام/4121/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب