دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1398 - 14:27
عشرستاقی در گفتگو با آنا:

واحد تربیت‌بدنی کنونی تأثیری بر وضعیت جسمانی دانشجویان نمی‌گذارد

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از نظر علمی اکنون واحد تربیت‌بدنی بر وضعیت جسمانی دانشجو تأثیر نمی‌گذارد.
کد خبر : 397169
zanjan-2-1.jpg

مجتبی عشرستاقی در گفتگو با خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در خصوص واحد عمومی تربیت‌بدنی اظهار کرد: دو واحد تربیت‌بدنی داریم که یک واحد آن آمادگی جسمانی و یک واحد آن نیز یکی از دروس تخصصی است که دانشجویان بنا بر ذائقه خود آن را انتخاب می‌کنند.


وی افزود: اکنون واحد تربیت‌بدنی بیشتر می‌تواند جنبه تفریحی برای دانشجویان داشته باشد و تنها هفته‌ای یک جلسه برگزار می‌شود، ازنظر علمی هفته‌ای یک جلسه ورزش در هفته تأثیری بر وضعیت جسمانی دانشجویان نمی‌گذارد.


این عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: علاقه‌مندی دانشجو به ورزش و استادی که واحد تربیت‌بدنی را تدریس می‌کند دو شرط لازم برای تفریحی بودن واحد تربیت بدنی در دانشگاه‌هاست.


وی با تأکید بر اینکه برگزاری واحد تربیت‌بدنی در دانشگاه‌ها نیازی اساسی است، گفت: با کاهش تحرک و شیوع چاقی در بین دانشجویان بیشتر از گذشته به وجود درس تربیت‌بدنی در دانشگاه‌ها نیاز داریم و باید همانند دوره‌های راهنمایی و دبیرستان چندین جلسه واحد تربیت‌بدنی در برنامه درسی دانشجویان گنجیده شود.


عشرستاقی عنوان کرد: درس تربیت‌بدنی به شادی و نشاط در بین دانشجویان کمک بسزایی می‌کند. اکنون دانشجویان در صورت وجود یک استاد کارآمد و خوب در درس تربیت‌بدنی تنها با ورزش آشنا می‌شوند و این درس تأثیری بر وضعیت جسمانی دانشجویان نمی‌گذارد.


انتهای پیام/4115/4084/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته