دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1398 - 11:46
رئیس دانشگاه آزاد اردبیل:

ایجاد عدالت تحصیلی کمترین خدمت دانشگاه آزاد اسلامی بوده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: ایجاد عدالت تحصیلی کمترین خدمتی بوده که دانشگاه آزاد اسلامی در کشور انجام داده است.
کد خبر : 397151

اسحاق رسولی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره سی و هفتمین سالگرد راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است که با حمایت رهبر کبیر انقلاب اسلامی شکل‌ گرفت.


وی افزود: این دانشگاه اکنون الگویی از یک مرکز آموزش عالی خصوصی در جهان است. اوایل انقلاب که دانشگاه‌های دولتی پاسخگوی نیازهای تحصیلی جوانان در مراکز آموزش عالی نبودند، دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شد و از شکل‌گیری بحران در بخش تحصیلات دانشگاهی جلوگیری کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل یادآور شد: بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب «راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی برای مشتاقان تحصیل امید ایجاد کرد» و این دانشگاه در تربیت نیروی‌های متخصص نقش بسزایی داشته است.


رسولی افزود: بعد از انقلاب اسلامی در سطوح مختلف، بخش اعظم نیروهای متخصص کشور از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند که رد پای تحصیلاتی مدیران کشور در بخش‌های مختلف مدیریتی در این دانشگاه دیده می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: برقراری عدالت تحصیلی در کشور از نکات قابل‌توجه دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور است که باید گفت ایجاد عدالت تحصیلی در کشور کمترین خدمتی بوده که دانشگاه آزاد توانسته در این کشور انجام دهد و البته که خدمات دانشگاه آزاد به ایران اسلامی بیش از اینها است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل افزود: طبقات محروم جامعه در زمینه تحصیلات تکمیلی از دانشگاه آزاد بیشترین استفاده را کردند، جلوگیری از مهاجرت برای تحصیل از دیگر خدمات دانشگاه آزاد اسلامی بوده و همچنان این خدمت برقرار است. علاوه بر این دانشگاه از مهاجرت استادان و اعضای هیئت علمی نیز جلوگیری کرد و  در ماندگاری نیروهای تحصیل‌کرده در مناطق مختلف کشور نقش داشته است.


رسولی گفت: نیروهای تحصیل‌کرده گنجینه هر منطقه و استان محسوب می‌شوند که دانشگاه آزاد توانسته حداقل در استان اردبیل این نقش را به‌خوبی ایفا کند و استادان و اعضای هیئت علمی بومی را در استان اردبیل ماندگار و مشغول به خدمت به جامعه خود کند.


وی یادآور شد: البته سایر استان‌های کشور نیز وضعیتی شبیه به اردبیل دارند؛ اگر دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های مختلف نبود، قطعاً نیروهای تحصیل‌کرده مهاجرت می‌کردند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل خاطرنشان کرد: حضور نیروهای تحصیل‌کرده در مناطق و استان‌های مختلف موجب توسعه آن مناطق خواهند شد که وجود دانشگاه آزاد اسلامی و ماندگاری استادان و نیروهای تحصیل‌کرده به‌دلیل دانشگاه آزاد در توسعه آن منطقه بی‌شک غیرقابل‌ چشم‌پوشی است.


رسولی گفت: طرح مسائلی که توسط تیم و رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شده به‌نوعی تولد دوباره این دانشگاه را رقم زده است، امروز دانشگاه‌های دولتی نیز با کمبود دانشجو مواجه شده؛ ولی با موضوعاتی که در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح‌شده شاهد نتایج آن در سال‌های آینده خواهیم بود.


وی اظهار کرد: مسئله‌گرایی، کارآفرینی و توجه به فناوری از جمله نکات جدید و قابل توجه در دانشگاه آزاد اسلامی است و با این تمهیدات دانشگاه آزاد اسلامی وارد عرصه جدید شده، این نکات از جمله موارد مغفول بود، به‌طور مثال در حوزه فناوری دانشجویان غفلت داشتند که مدیریت جدید ورود کرده و امیدوارم در سال‌های آتی شاهد به بارنشستن این بینش باشیم.


انتهای پیام/4117/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته