دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1398 - 13:53
پویا محمودیان:

خیابان استاد نجات‌اللهی به گذر صنایع دستی تغییر نام داد

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:‌ امروز به مناسبت روز صنایع دستی خیابان استاد نجات‌اللهی به نام گذر صنایع دستی نام‌گذاری می‌شود.
کد خبر : 397149

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پویا محمودیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت 20 خرداد «روز جهانی صنایع دستی» گفت: امسال از محل صدور مجوزها موفق به ایجاد اشتغال ۵٨ هزار و ۵٣٧ صنعتگر در حوزه صنایع دستی روستایی شدیم.


وی عنوان کرد: در حوزه بیمه صنعتگران با بیمه عشایری مذاکره داشتیم و 4 هزار نفر از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی در سال ٩٧ از طریق صندوق بیمه عشایری بیمه شدند.


معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: بر اساس توافقاتی که با بانک گردشگری داشتیم تسهیلاتی با نرخ ١٠ درصد و ۶ ماه تنفس برای هنرمندان حوزه صنایع دستی در نظر گرفتیم.


محمودیان گفت: در حوزه صادرات و فروش محصولات هم بحث اصلاح قوانین و مقررات در توسعه بازرگانی مورد توجه قرار گرفت که امکان خروج محصولات از طریق پیمان‌سپاری بر اساس نقره خام بدون ارزش افزوده برای صادرکنندگان محاسبه شود که در صدد هستیم تا ارزش افزوده را هم حذف کنیم.


وی افزود: سال ٩٧ با هدف ساماندهی بازار به نفع صنعتگران از ورود رسمی صنایع دستی غیر ایرانی به کشور جلوگیری شد و ممنوع است. برای اینکه جلوی قاچاق صنایع دستی گرفته شود دستورالعمل مبارزه با کالای قاچاق صنایع دستی اجرا شد و در سال گذشته چندین محموله کالای غیر ایرانی را کشف کردیم.


معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در سال گذشته نسبت به سال 96 یک‌‌هزار و 700 میلیارد تومان در حوزه صنایع دستی رشد اقتصادی داشتیم که این نشان می‌دهد که پذیرش صنایع دستی از سوی مردم در کشور و بازارهای داخلی بوده است.


محمودیان افزود: در سال ٩٧ موفق شدیم که ٣٠ نمایشگاه در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای برگزار کنیم؛ همچنین طرح تجاری‌سازی بر روی صنایع دستی و برندسازی را هم کار کردیم.


وی بیان کرد: ۴٠٠ هزار جلد سوزن‌دوزی شده برای ایران‌خودرو آماده کردیم؛ همچنین 7 هزار و 536 نفر از شاغلان در حوزه صنایع دستی به جهت توانمندسازی مورد آموزش قرار گرفتند.


معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: شهر آباده در حوزه منبت و شهر میبد در حوزه زیلو و روستا خوراشاد در حوزه توبافی ثبت جهانی شده‌اند.


محمودیان گفت: امروز روز صنایع دستی است و ٣١ استان برای این روز برنامه‌های مختلفی تا پایان خرداد ماه از جمله رونمایی از کاشی، تجلیل از پیشکسوتان، تورهای بازدید کارگاهی، دیدار با مقامات استانی خواهند داشت.


وی در خاتمه گفت: امروز به مناسبت روز صنایع دستی خیابان استاد نجات‌اللهی به نام خیابان صنایع دستی نام‌گذاری می‌شود.


انتهای پیام/۴٠۴۶/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته