دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1398 - 00:48
باقری درگفتگو با آنا مطرح کرد:

ضرورت احیای آثار تاریخی توسط بخش خصوصی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: احیا و نگهداری آثار تاریخی و میراث فرهنگی باید از سوی بخش خصوصی صورت می‌گیرد.
کد خبر : 396637

محمود باقری در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص تهدید‌های پیش‌ رو در حوزه میراث فرهنگی کشور اظهار کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد نزدیک به 2 هزار اثر باستانی وجود دارد که حدود 700 اثر ثبت ملی شده است.


وی افزود: با توجه به احیای آثار تاریخی جهت بهر‌ه‌برداری از میراث فرهنگی، سهم اعتبارات استانی در این حوزه کم است ولی معمولاً سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ردیف بودجه‌هایی که هزینه می‌کند این کمبود را برطرف می‌کند.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون چند اثر تاریخی در این استان برای احیا با این بودجه آماده و برای واگذاری و نگهداری به بخش خصوصی واگذار شده است.


باقری افزود: باید اعتباراتی برای برخی آثار در قسمت مرمت مثل بناهای تاریخی و خاص که احتیاج به مرمت اضطراری دارند،  در نظر گرفت.


وی عنوان کرد: آثاری که نیاز به مرمت دارند را نمی‌شود رها کرد و باید متناسب با کاربری در حوزه گردشگری به بخش خصوصی واگذار شود که از این کاربری می‌توان در جهت استفاده از کاروانسراها، موزه‌ها و بازارچه برای عموم بهرده‌برداری کرد.


انتهای پیام/4046/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته