ورود خودروهای دیزلی عامل افزایش گوگرد و سولفور در کنار ذرات معلق
سید نواب حسینیمنش در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با طرح ورود خودروهای سواری دیزلی بهواسطه تلاشهای مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو اظهار کرد: تصور کنید که مثلاً قرار باشد در کشور پراید و سمند گازوئیلسوز داشته باشیم، البته اگر بتوانند بهطور هایتک این اقدام را انجام دهند چیز بدی نیست ولی ما خودروسازی داریم که کاتالیست بیکیفیت روی خودرو میبندد و کسی صدایش هم در نمیآید.
وی ادامه داد: این طرح با وجود تکنولوژی برتر اروپا کنار گذاشته شده و توجهها بهسمت خودروهای هیبریدی و برقی رفته است، حال چطور ما بهدنبال آن هستیم تا تجربه شکستخورده اروپا در حدود چهار دهه پیش را مجدداً تجربه کنیم.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران ضمن اشاره مجدد به عدم پاسخگویی شرکتهای خودروسازی داخلی به رعایت الزامات زیست محیطی، گفت: نتیجه پیاده شدن چنین طرحی این است که پروژهای بدون حد و مرز و تنها بهدلیل ارزان بودن گازوئیل بومی میشود و در آینده نیز احتمالاً بهعلت تحریم گازوئیل دیگر یورو چهار هم موجود نبوده و در شهر تهران به جز ذرات معلق زیر 2.5 میکرون باید انتظار گوگرد و سولفور را هم داشته باشیم.
حسینیمنش با اذعان کرد: امیدواریم همانطور که سازمان محیط زیست رسماً با این طرح مخالفت کرد ما نیز تمام تلاش خود را انجام دهیم تا این طرح به نتیجه نرسد.
انتهای پیام/4105/
انتهای پیام/