دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1398 - 11:20
وزیر راه و شهرسازی:

400 هزار واحد مسکونی در سال 98 ساخته می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال ساخت 400 هزار واحد مسکونی را در دستور کار داریم و این موضوع را در کنار تکمیل مسکن مهر پیگیری می‌کنیم.
کد خبر : 396817
3.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمد اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پیرامون راه‌های اجرای ایده ساخت یک میلیون مسکن در سال اظهار کرد: گشایش در عرضه مسکن از اولویت‌های برنامه وزارت راه و شهرسازی بود و تلاش کردیم تا بتوانیم تولید مسکن را برای پاسخگویی به نیاز جامعه و انبوه‌سازان ایجاد کنیم.


وی با بیان اینکه ابتدا می‌خواستیم مسکن مهر را تعیین تکلیف کنیم، گفت: خانه‌های مسکن مهر به‌‌جز مواردی که مسائل حقوقی و قضائی داشتند تعیین تکلیف شدند.


وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه تولید 400 هزار واحد مسکونی در سال 98 را در دستور کار داریم تا در کنار تکمیل مسکن مهر پیگیری کنیم، تصریح کرد: تعداد ازدواج‌ها از شاخص‌های مهمی است که در تولید مسکن مورد توجه قرار می‌گیرد. به‌طور مثال در سال 97، 533 هزار ازدواج داشتیم که اگر 20 درصد این افراد توانایی خرید مسکن را داشته باشند باید برای 80 درصد دیگر آنان برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانند خانه‌دار شوند.


اسلامی گفت: زمین از مهمترین مسائل تأثیرگذار در قیمت مسکن است. باید بتوانیم مجوزهای لازم را برای افرادی که می‌خواهند خانه بسازند فراهم کنیم که این را به واحدهای استانی ابلاغ کرده‌ایم و در شورای عالی شهرسازی در حال پیگیری است.


وی با بیان اینکه برای افزایش تولید مسکن برنامه داریم، گفت: اعطای تسهیلات از محورهایی است که در زمینه ارزان‌سازی مسکن با هماهنگی شورای عالی پول و اعتبار پیگیری می‌شود تا در اختیار سازندگان قرار گیرد.


وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تحولات ارزی در قیمت مسکن تأثیر داشت و تلاش می‌کنیم با ایجاد مؤسسه‌های اجاره‌داری شرایطی فراهم کنیم تا رابطه میان مستأجر و صاحب‌خانه معنادار شود و واسطه‌گری کاهش یابد.


اسلامی با بیان اینکه التهاب در حوزه ارزی متأثر از تلاش بیگانگان است، گفت: تلاش‌های بیگانگان برای ایجاد اختلال در کشور دامن مسکن را هم گرفت و ما باید برای پایدار کردن مسکن 500 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و شهرها ایجاد کنیم. البته وزارت راه برنامه مفصلی در حوزه مسکن و حمل و نقل دارد و تلاش می‌کند شعار رونق تولید را گام به گام پیش ببرد.


انتهای پیام/4034/4123/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته