دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
طبق آخرین آمار منتشر شده در پایگاه رتبه‌بندی سایماگو

رضایی: واحد تبریز جزو صد دانشگاه بر‌تر کشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: این واحد دانشگاهی بر اساس پایگاه رتبه بندی سایماگو در رتبه ۴۱ کشوری و در بین۴۰۰ واحد دانشگاه‌های آزاد اسلامی در رتبه چهارم قرار دارد.
کد خبر : 3968

دکتر علی رضایی به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: طبق آخرین آمار منتشر شده در پایگاه سایماگو دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بر‌ترین دانشگاه در سطح کشور و خاورمیانه، توانسته جایگاه خود را در سطح بین المللی از ۲۳۰ به ۸۷ با افزایش ۷۲/۶درصد تولید علمی نسبت به سال ۲۰۱۲ بهبود بخشد.


رئیس دانشگاه آزاد تبریز افزود: سایماگو سیستمی است که دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی جهان را بر اساس عملکرد پژوهشی در قالب مقالاتی که در نشریات معتبر بین المللی چاپ می‌شود، ارزیابی و رتبه بندی می‌کند.


وی اظهار کرد: در آخرین رتبه بندی منتشر شده از سوی سایماگو در سال ۲۰۱۳ میلادی، مقالات علمی دانشمندان و پژوهشگران را دربازه زمانی ۲۰۰۷ الی ۲۰۱۱و براساس اطلاعات موجود در پایگاه اسکاپوس پردازش کرده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: برونداد، همکاری بین المللی، تأثیر نرمال سازی شده، انتشارات با کیفیت بالا (Q۱)، تخصص، نرخ برتری و رهبری علمی هفت شاخص مورد توجه در رتبه بندی سایماگو است.


رضایی تأکید کرد: در شش ماه اخیر سه مجله دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با نامهای «مدیریت و بهره وری»، «آموزش و ارزشیابی» و «آسیب‌شناسی درمانگاهی دامپزشکی» از وزارت علوم رتبه علمی پژوهشی اخذکرده و جمع، نشریات علمی به پنج تا رسیده است.


دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با مراکز وابسته خود با بیش از ۳۳ هزار دانشجو بزرگ‌ترین دانشگاه شمالغرب کشور محسوب می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته