دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرقینی مطرح کرد:

تفویض اختیار به انجمن‌های معدنی به شرط پاسخگویی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر تسهیل امور گفت: در صورت قبول تبعات تصمیمات گرفته شده امکان تفویض برخی اختیارات به انجمن‌های معدنی وجود دارد.
کد خبر : 396743
3.jpg

جعفر سرقینی در گفتگو با خبرنگار صنعت و معدن گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با تأکید بر تسهیل امور برای فعالان بخش معدن اظهار کرد: در صورت قبول تبعات تصمیمات گرفته شده امکان تفویض برخی اختیارات به انجمن‌های معدنی وجود دارد.


وی در این باره افزود: برای مثال اگر تعیین قیمت فولاد در بازار به انجمن فولاد واگذار شود باید  این انجمن قادر به مدیریت شرایط بازار باشد و پاسخگوی تغییرات حاصله نیز باشد.


به گزارش آنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت پس دیدار با اعضای انجمن‌های معدنی از تفویض اختیار به انجمن‌ها در ایجاد ارزش‌افزوده معادن به‌شرط پاسخگویی خبر داد.


به نظر می‌رسد تفویض اختیار در صورتی امکان‌پذیر است که فعالیتی خاص کاملاً  مشخص شود و در راستای آن اختیارات لازم را نیز  به فرد یا سازمان مورد نظر اعطا شود به شکلی که انجام آن فعالیت مقدور باشد و درنهایت نیز باید در برابر نتیجه‌ای که حاصل می‌شود آن مرجع پاسخگو باشد، اما اغلب  مشکل در تفویض اختیار زمانی پیش می‌آید که این سه مرحله با هم هم‌زمان نیست و مدیر انتظار دارد که مثلاً  برای میزان فروش مرجعی پاسخ‌گو باشد اما از سوی دیگر  هیچ اختیاری در مورد تصمیم‌گیری و انتخاب شیوه‌های اجرایی فروش اعطا نکرده است.


انتهای پیام/4129/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته