دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1398 - 03:22

آنچه که داوطلبین باید از رشته تربیت‌بدنی بدانند

رشته تربیت‌بدنی از شاخه‌های علوم انسانی است و فارغ‌التحصیلان این رشته ظرفیت انجام کار و تولید بیشتری دارند.
کد خبر : 396740
BQ4K0273.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ورزش  گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،  رشته تربیت‌بدنی در جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد. این رشته از شاخه‌های علوم انسانی است که از علوم مختلف برای تقويت و تربيت جسم و روان انسان استفاده می‌کند. رشته‌های علوم تربیت‌بدنی و ورزش، رشته میان‌رشته‌ای است که مشتمل بر رشته‌های پایه پزشکی است. فارغ‌التحصیلان این رشته در حد یک پزشکیار با جسم انسان آشنا می‌شوند.


بخشی از دروس رشته تربیت‌بدنی و علوم ورزشی شامل علوم تربیتی است. دانشجوی این رشته با کنش و واکنش انسان­‌ها آشنا می‌شود و می‌تواند به عنوان یک مربی با ورزشکاران به‌درستی برخورد کند. همچنین یک بعد این رشته شامل علوم ورزشی  نیز می‌شود.


چرایی تحصیل در رشته تربیت‌بدنی در دانشگاه


انتخاب رشته تربیت‌بدنی در دانشگاه می‌تواند بر اثر علاقه فرد باشد. کسانی که از توانایی جسمانی و سابقه ورزشی خوبی برخوردار هستند، تمایل بیشتری برای ادامه تحصیل در این رشته دارند. همچنین انتخاب رشته تربیت بدنی در دانشگاه می‌تواند به‌عنوان یک انتخاب از روی ناچاری قرار گیرد. در هر دو صورت جاذبه‌های این رشته به کلاس‌های علمی آن وابسته است. دروس این رشته دانشگاهی عمدتاً جنبه نظری و عملی دارد. تعداد واحدهای دوره کارشناسی علوم ورزشی پیوسته مشتمل بر 132 واحد درسی است.


سلامت بدن و ورزیدگی در دانش‌آموختگان و دانشجویان رشته تربیت‌بدنی بر سلامت روان افراد اثر می‌گذارد. آن‌ها ظرفیت انجام کار و تولید بیشتری در جامعه دارند. همچنین براساس تحقیقاتی که انجام شده است رشته تربیت‌بدنی کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد. دانش‌آموختگان و دانشجویان رشته‌های علوم ورزشی و تربیت‌بدنی از  سلامت جسم و سلامت روان بهتری برخوردارند.


انتهای پیام/۴۰۸۴/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته