دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1398 - 04:27
در گفتگو با آنا عنوان شد؛

علم نافع، موتور محرک تغییرات اجتماعی و توسعه پایدار

رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان گفت: توجه راهبردی به مقوله علم نافع در دانشگاه‌ها می‌تواند موتور محرک تغییرات اجتماعی و توسعه پایدار باشد.
کد خبر : 396434
a - Copy1.jpg

مسعود جعفری‌نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با توجه به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با جمعی از استادان دانشگاه اظهار کرد: مطابق با فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب که در جمع استادان بیان فرمودند، توجه ویژه  و راهبردی دانشگاه‌ها باید به مقوله علم نافع باشد.


وی افزود: دانشگاه‌ها باید با ترسیم مدلی مشخص و راهبردی، تبیین علم نافع را بر اساس شرایط موجود جامعه مشخص کنند.


رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: تحقق علم نافع که از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، می‌تواند در عرصه‌های علمی ما را به موفقیت‌های بیش از بیش برساند و علم‌آموزی متعالی را در دانشگاه‌ها نهادینه کند.


جعفری‌نژاد تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با وجود ظرفیت‌های فکری و ساختاری بسیار بالا اقدامات مناسبی در این مقوله انجام داده است. توجه ویژه به فعالیت‌های دانش‌بنیان، فناور و توسعه پژوهش‌های کاربردی  از اقدامات مهم دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه است.



دانشگاه‌ها باید با ترسیم مدلی مشخص و راهبردی، تبیین علم نافع را بر اساس شرایط موجود جامعه مشخص کنند



وی افزود: توجه راهبردی به مقوله علم نافع در دانشگاه‌ها می‌تواند موتور محرک تغییرات اجتماعی و توسعه پایدار باشد.


رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان اظهار کرد: ورزیدگی مهارتی و مهارت‌آموزی که از چارچوب‌های علم نافع است، باعث ایجاد فرصت‌های جدید و مزیت رقابتی در دانشگاه‌ها می‌شود و دانشگاه‌ها را به مرکز نوآوری و خلاقیت تبدیل می‌کند.


جعفری‌نژاد یکی دیگر از چارچوب‌های علم نافع را بومی‌کردن دانش به‌خصوص در رشته‌های علوم انسانی دانست که می‌توانیم با ایجاد راهبرد، آسیب‌شناسی و انتشار دانش بومی جدید که باید بر پایه مطابقت فرهنگی و ساختار اجتماعی باشد، دانش غیر بومی را به‌علت ناهمخوانی فرهنگی و آثار مخرب آن، تبدیل به علم نافع کنیم.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته