دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1398 - 08:40
ابطحی:

ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت بر تصمیم‌ها اثر می‌گذارد

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ناهماهنگی در درون و بیرون تیم اقتصادی دولت نوعی تضاد فکری را القا می‌کند که بر تصمیم‌ها اثرگذار است.
کد خبر : 396348
عرضه-ارز-حاصل-از-صادرات-سرعت-می-گیرد.jpg

سیدمحمدجواد ابطحی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه بازگشت ارز حاصل از صادرات حدود یک سال است کشور را درگیر کرده، اظهار کرد: آقایان قبل از تخصیص ارز باید راهکارهای ارز صادراتی را می‌دیدند و تعهدات و تضمین‌های کافی می‌گرفتند که معتقدم این مهم با یک قانون متقن امکان‌پذیر بود و بخشنامه‌های متعدد گره حوزه ارز و صادرات را کورتر کرد.


وی با بیان اینکه بخشنامه‌های ارزی صادر کننده را از کار کردن پشیمان می‌کند، تصریح کرد: برای جلوگیری از تخلفات ارزی حتی نیاز به قوه قهریه هم نداشتیم.


نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نشست‌هایی برای حل این مشکلات برگزار و راهکارهایی ارائه شده که امیدواریم این ارزها را به کشور بازگرداند.


ابطحی با تأکید بر اینکه متأسفانه برخی مواقع در جلسات تصمیم‌گیری دیده شده یکی از وزرا حرفی می‌زند که تصمیم‌گیری‌ها را به‌هم می‌ریزد، گفت: موضوع زجرآور ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت است که هم در درون دولت مشاهده می‌شود و هم مشاوران اقتصادی بیرون دولت که به آقای روحانی مشورت می‌دهند نوعی تضاد فکری را القا می‌کنند که متأسفانه این موضوع بر تصمیم‌گیری‌ها اثر گذاشته است.


وی با اشاره به اینکه برخی معتقدند قوه قضائیه باید به موضوع ورود کرده و با متخلفان برخورد کند، یادآور شد: ابتدا باید فعلی جرم شناخته شود تا قوه قضائیه به آن وارد شود، اما هنوز این فعل و یا ترک فعل جرم شناخته نشده پس چگونه دستگاه قضا به موضوع وارد شود و طرح چنین مسائلی به لحاظ حقوقی وجاهت ندارد.


انتهای پیام/4034/4123/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته