دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1394 - 15:56

«آمانو» برای حضور در کمیسیون برجام چه شرطی گذاشته بود؟

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به تهران سفر کرده است، برای حضور در کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی شرط گذاشته بود.
کد خبر : 39615

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که بامداد امروز یکشنبه وارد ایران شد، ساعت 14 به جلسه کمیسیون 15 نفره ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی رفت.


برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که «آمانو» پیش از شرکت در جلسه کمیسیون برجام شرط گذاشت که این دیدار بدون حضور دوربین‌های تلویزیونی انجام شود.


از سوی دیگر «عباسعلی منصوری آرانی» عضو کمیسیون برجام با تایید این شرط، گفت: توافق شده است تصویربرداران تنها برای دقایقی کوتاه در این نشست حضور یابند و پس از ضبط چند نما، از جلسه خارج شوند.


موضوع تصویربرداری از جلسات کمیسیون برجام در چند روز گذشته به موضوع جنجال‌برانگیزی تبدیل شده بوده است. این جلسات ابتدا از رسانه ملی پخش می‌شد، ولی پس از چند جلسه، مسئول اداره اخبار مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که گروه تصویربرداری سازمان صداوسیما این جلسات را به‌طور کامل ضبط نخواهد کرد و فقط بخش‌هایی از نشست ضبط می‌شود.


«یوکیا آمانو» پیشتر نیز دیداری با سناتورهای آمریکایی داشت تا درباره هر دو توافق ایران با آژانس و ایران و گروه 5+1 توضیح دهد، گرچه سناتورهای مخالف این توافق‌، اعلام کردند که نگرانی‌هایشان درباره این توافق بیشتر شده است.


سفر «آمانو» به تهران با هدف بررسی نحوه اجرای نقشه راه انجام شده است و وی صبح امروز دیدارهای جداگانه‌ای با «حسن روحانی»، «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه و «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته