دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1394 - 14:58

قدردانی وزیر آموزش و پرورش از نهضت مدرسه‌سازی بنیاد برکت

در پی افتتاح 140 مدرسه‌ برکت در سراسر کشور از سوی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از نهضت مدرسه‌سازی توسط این بنیاد، اظهار امیدواری کرد توسعه‌ مدارس در مناطق محروم به ارتقای کیفیت آموزش و پرورش بینجامد.
کد خبر : 39602

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر فانی با اشاره به اقدامات بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ساخت‌وساز مدارس گفت: خوش‌بختانه هماهنگی‌های خوبی بین آموزش و پرورش و این بنیاد برای توسعه‌ی ساخت‌وساز مدارس وجود دارد که امیدواریم این هماهنگی‌ها بیش‌ از گذشته تقویت شود.


وی در گفت‌وگو با خبرنگاران با تقدیر و تشکر از مسئولین و دست‌اندرکاران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد برکت در ساخت‌وساز مدارس یادآور شد: بخش قابل‌توجهی از مدارسی که در سال تحصیلی جدید به مجموعه‌ی وزارت آموزش و پرورش اضافه شده، توسط نیکوکاران و نهادهایی مانند بنیاد برکت ساخته و آماده شده است.


دکتر فانی افزود: امیدواریم این سیاست‌ها تقویت شده و ادامه یابد تا شاهد تأسیس مدارس در همه‌ی نقاط محروم کشور باشیم و در هیچ نقطه از کشور ما با کمبود مدرسه مواجه نباشیم.


وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: سیاست‌های بنیاد برکت در راستای کیفیت آموزش و پرورش و ارتقای سطح تحصیلی دانش آموزان بسیار مؤثر و مفید بوده است و کمک شایانی به ارتقای کمیت و کیفیت تعلیم فرزندان این مرز و بوم خواهد انجامید و جای قدردانی بسیار دارد.


هفته‌ی گذشته در آستانه‌ی سال تحصیلی جدید، 140 مدرسه‌ی برکت در سراسر کشور از سوی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تحویل آموزش و پرورش شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.


این مدارس با ظرفیت 844 کلاس درس که بزرگ‌ترین طرح مدرسه‌سازی در سراسر کشور است، در مناطق محروم کشور ساخته شده و با در بر گرفتن 210 نقطه‌ی‌ روستایی و محروم، با آغاز بهره‌برداری از آن‌ها به عنوان هدیه‌ی‌ مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان مناطق محروم کشور، به وزارت آموزش و پرورش تحویل شد.


140 مدرسه‌ی جدیدالتأسیس بنیاد برکت با هزینه‌ای بالغ بر 555 میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده است. با بهره‌برداری از این مدارس، 8750 دانش‌آموز در 844 کلاس درس در سال تحصیلی جدید تحت پوشش مدارس برکت قرار می‌گیرند.


بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است و پیش از این 420 مدرسه با ظرفیت 1900 کلاس درس را در مناطق محروم کشور ساخته و به وزارت آموزش و پرورش تحویل داده است که با افتتاح 140 مدرسه‌‌ی جدید، تعداد مدارس بهره‌برداری شده‌‌ی برکت در نقاط محروم کشور به 560 مدرسه با 2744 کلاس درس با پوشش 1095 روستای محروم کشور می‌رسد.


ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، مصمم است در اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ساخت 1000 مدرسه در 1000 نقطه‌‌ی محروم کشور،‌ این مهم را توسط بنیاد برکت تا پایان سال 1396به انجام رساند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته