دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1394 - 08:51

اینجا «نمایندگی مایکروسافت» است؟

آنچه با عنوان «نمایندگی مایکروسافت» در تهران از آن یاد شده، تنها یک نمایشگاه موبایل است!
کد خبر : 39435

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، چند روز پیش برخی رسانه‌های داخلی خبری با عنوان «پای مایکروسافت به ایران باز شد» منتشر کردند، در حالی که اطلاعات تکمیلی نشان می‌دهد آنچه با این عنوان در بازار موبایل ایران در حال فعالیت است، تنها یک «نمایشگاه» موبایل با برند مایکروسافت است.


پیش از این نیز انواع موبایل و تبلت با برند مایکروسافت در فروشگاه‌های مختلف تهران و شهرستان‌ها وجود داشته است. آن چه در این به ظاهر نمایندگی ارائه می‌شود، گوشی‌های موجود در بازار و یا محصولات جدید است، اما در این محل فروش انجام نمی‌شود.


مشتریان پس از مشاهده انواع محصولات موجود در این نمایشگاه، برای خرید آن به سایر فروشگاه‌های موجود در بازار ارجاع داده می‌شوند. از آنجا که در ایران کپی رایت و حتی حق استفاده از لوگوی شرکت‌های خارجی محفوظ نیست،‌ هر فروشگاهی می‌تواند لوگوی شرکت‌های مختلف جهانی را در تابلوی خود استفاده کند.


«پارس سامتل» خود را نماینده انحصاری گوشی‌های مایکروسافت در بازار موبایل ایران معرفی کرده و در بنرهای تبلیغاتی این شرکت هم اعلام شده که این فروشگاه برای اولین بار در ایران تاسیس می‌شود.


با این حال بر روی سایت این شرکت نیز هیچ سند و مدرکی که نشان بدهد این شرکت نماینده رسمی مایکروسافت است وجود ندارد.


در همین زمینه، رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری و تلفن همراه از صدور مجوز برای فعالیت شرکتی که نمایندگی مایکروسافت در ایران را داشته باشد، اظهار بی‌ اطلاعی کرد.


ابراهیم درستی به خبرنگار آنا گفت: همه شرکت‌هایی که قصد دارند در این زمینه فعالیت کنند، باید ابتدا مدارک و مجوزهای خود را به این اتحادیه ارائه کنند تا فعالیت آنها به‌ شکلی رسمی انجام شود.


وی افزود: فعالان حوزه تلفن همراه و رایانه از هر ارگانی که مجوز خود را دریافت کرده‌اند، باید به اتحادیه مراجعه کنند تا مدارک آنها پس از بررسی، تایید شده و مجوز فعالیت آنها رسمی شود.


پیش از این نیز شرکتی با این ادعا که نمایندگی رسمی کمپانی Apple در ایران را دارد، فعالیتش را آغاز کرده بود، در حالی که اپل یک شرکت کاملا آمریکایی بود و ایران نیز تحت تحریم ایالات متحده قرار داشت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته