دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1394 - 11:21
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران:

12/8 درصد از کل فوتی‌های سوانح رانندگی متعلق به شهریور است

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران با بیان اینکه بر اساس آمارهای رسمی شهریور نا ایمن‌ترین ماه برای سفر است، گفت: بیش از 30 درصد فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی در طول سال مربوط به سه ماه فصل تابستان بوده که از این بین بیشترین قربانیان سوانح رانندگی را شهریورماه، با سهم 12.8 درصد به خود اختصاص داده است.
کد خبر : 39290

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سرهنگ مراد مرادی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص روزهای پایانی سال و افزایش حجم سفرهای تابستانی اظهار کرد: در روزهای پایانی شهریور ماه سفرهای تابستانی به اوج خود می‌رسند و به تبع آن،‌ میزان خطرات و سوانح رانندگی نیز افزایش پیدا می‌کند.


وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای رسمی شهریور نا ایمن‌ترین ماه برای سفر است، افزود: بررسی آمار سال‌های گذشته حاکی از آن است که بیش از 30 درصد فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی در طول سال مربوط به سه ماه فصل تابستان بوده که از این بین بیشترین قربانیان سوانح رانندگی را شهریورماه، با سهم 12.8 درصد به خود اختصاص داده است.


سرهنگ مرادی با اشاره به چند علت اصلی وقوع سوانح رانندگی در شهریور ماه سال گذشته افزود: قریب به 70 درصد علت وقوع حوادث رانندگی در این ماه را سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عدم توجه به جلو تشکیل می‌دهد همچنین بیش از 30 درصد تصادفات رانندگی در این مدت از نوع واژگونی و خروج از مسیر و به دلیل خستگی و خواب آلودگی بوده است.


معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران ادامه داد: توصیه ما به رانندگان این است که همواره رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را سرلوحه رانندگی خود قرار دهند، زمان سفر را جزء مدت مسافرت خود محسوب کنند، با سرعت مجاز و مطمئنه حرکت کنند، زیرا هرچه سرعت بالا می‌رود میزان توانایی کنترل خودرو توسط راننده کاهش پیدا می‌کند.


وی در ادامه یادآور شد: رانندگان باید قبل از حرکت نسبت به انجام معاینه فنی خودروی خود اقدام کرده،‌ از سلامت کامل خودروی خود اطمینان حاصل کنند و همیشه خود را برای روبرو شدن با شرایط بحرانی آماده نگهدارند،‌ بعد از هر دو ساعت رانندگی، حداقل 10 دقیقه استراحت کنند،‌ فاصله طولی را با خودروهای جلویی حفظ کنند،‌ هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنند،‌ زیرا استفاده از تلفن همراه به میزان 30درصد، میزان سوانح رانندگی را افزایش می دهد.


رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه بیشترین تصادفات در فاصله 30 کیلومتری شهرها اتفاق افتاده می‌افتد، عنوان کرد: رانندگان توجه داشته باشند که در این فاصله مقررات راهنمایی و رانندگی را به دقت اجرا کنند،‌ از مصرف غذاهای پرچرب و سنگین در حین مسافرت خودداری کنند، به هنگام احساس خستگی و خواب آلودگی،‌ در یک مکانی مناسب بایستند و پس از استراحت کافی به مسیر خود ادامه دهند.


معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران تاکید کرد: در نهایت اینکه در طول سفر در مکان‌های امن و سالم توقف کنند تا ضمن برخورداری از مواهب طبیعی از استراحت لازم برای رانندگی مطمئن بی‌بهره نمانند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته