دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1394 - 12:43
رئیس دفتر مقام معظم رهبری خبر داد

جلسه سران سه قوه با رهبر انقلاب درباره آثار زیانبار فضای مجازی/ مواد مخدر داد مسئولان کشور را در آورده است

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه فضای مجازی زنگ خطر جدی برای نسل جوان ایران است، گفت: باید آسیب‌شناسی اجتماعی را در این خصوص و همچنین در خصوص مواد مخدر که یک معضل بزرگ اجتماعی است آغاز کنیم؛ نسل جوان ایران به شدت در خطر است.
کد خبر : 38733

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم افتتاح 140 مدرسه بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه امروز سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه است و در واقع حضرت فاطمه (س) می‌تواند الگوی مناسبی برای جامعه و زنان ایرانی باشد، اظهار کرد: روز خوبی برای افتتاح مدارس بنیاد برکت انتخاب شده است. اهمیت آموزش و پرورش بر هیچ کس پوشیده نیست و در واقع به قول وزیر آموزش و پرورش 40 میلیون نفر مخاطب مستقیم این وزارتخانه هستند.


وی با تاکید بر اینکه ما باید به شناسایی آسیب‌های اجتماعی بپردازیم، افزود: حدود یک هفته پیش در محضر مقام معظم رهبری جلسه‌ای متشکل از سران سه قوه در خصوص فضای مجازی و آثار زیانباری که به همراه دارد برگزار شد.


رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه فضای مجازی در واقع یک خطر بسیار جدی برای نسل جوان است، اضافه کرد: فضای مجازی در جامعه و در بین مردم نفوذ کرده است. در یک خانواده چند نفره وقتی پدر خانواده وارد منزل می‌شود مشاهده می‌کند که هر یک از فرزندانش در گوشه‌ای و با وسیله‌ای در فضای مجازی به سر می‌برند این در واقع، ارتباط‌ها و الفت بین خانواده را مختل می‌کند. شبکه‌های اجتماعی با عناوین مختلف مثل وایبر و ... شکل گرفته‌اند و دشمن تلاش می‌کند نسل جوان را با این شبکه‌ها دچار تغییر تفکر کند.








حدود یک هفته پیش در محضر مقام معظم رهبری جلسه‌ای متشکل از سران سه قوه در خصوص فضای مجازی و آثار زیانباری که به همراه دارد برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین محمد گلپایگانی ادامه داد: همین چند هفته پیش بود که رئیس جمهوری آمریکا عنوان کرد هر چیزی را تحت عنوان پیشرفت و امکانات داشته باشیم در اختیار دوستان، متعهدان و شرکای خود قرار می‌دهیم به غیر از اینترنت زیرا اینترنت رودخانه‌ای است که جریان‌های مسموم را هدایت می‌کند. ما امیدواریم با تفکر نورانی حضرت آقا بتوانیم این جریانات مسموم را رفع کنیم.


رئیس دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود مواد مخدر را یکی دیگر از آسیب‌های جدی جامعه دانست و گفت: مواد مخدر موضوع دیگری است که داد مسئولان کشور را در آورده است. ما باید آموزش در این خصوص را آغاز کنیم و آن را در همه مراکز از جمله دانشگاه‌ها و حتی حوزه‌های علمیه ارائه دهیم زیرا مواد مخدر خطر بزرگی است که در حال نابودی نسل پیش رو است. بسیار دیده‌اید که با وجود یک نفر معتاد در یک خانواده، خانواده نیز از هم می‌پاشد.








شما به مباشران و کسانی که به بیت آقا رفت و آمد می‌کنند نگاه کنید کدام یک از آنها از ما بهترانند ابدا این چنین نیست. کسانی که به دیدار رهبری می‌آیندخانواده شهدا هستند و هفته‌ای نیست که مقام معظم رهبری با خانواده شهدا دیدار نداشته باشند

وی با بیان اینکه مسئولان باید اهمیت راهنمایی و کمک به تربیت نسل جوان را در دستور کار خود قرار دهند، عنوان کرد: نسل قدیم در حال از بین رفتن است؛ ببینید از مسئولان بزرگواری که قبلا به امام (ره) کمک می‌کردند مگر چند نفر باقی مانده است. چندی پیش برنامه‌ای در خصوص جشن‌های دو هزار و 500 ساله مشاهده کردم. یک نشست عیاشانه که در آن یک مشت مفت‌خور از سران کشورهای دیگر را در کنار خرابه‌های تخت جمشید جمع می‌کردند و در آنجا به عیاشی و خوش گذرانی می‌پرداختند. در مطالعاتم خواندم که حتی برای این جشن‌ها و پذیرایی یک هواپیمایی چارتر از فلان رستوران مشهور فرانسه به همراه گارسن به ایران آورده می‌شد.


حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به این موضوع که هم اکنون بزرگان احساس مسئولیت می‌کنند و همراه و همرنگ مردم هستند، تصریح کرد: شما به مباشران و کسانی که به بیت آقا رفت و آمد می‌کنند نگاه کنید؛ کدامیک از آنها از ما بهترانند ابدا این چنین نیست. کسانی که به دیدار رهبری می‌آیند خانواده شهدا هستند و هفته‌ای نیست که مقام معظم رهبری با خانواده شهدا دیدار نداشته باشند. ایشان در سفرهای خود به سایر استان‌ها به طور حتم به دیدار خانواده شهدا می‌روند.


وی با اشاره به اینکه در گذشته نقاط محروم فراوانی در ایران وجود داشت، گفت: بشاگرد نقطه‌ای در سیستان و بلوچستان است که قبل از انقلاب حتی شناسنامه نداشته‌اند؛ اگر از آنها می‌پرسیدیم فرزندت کجاست می‌گفتند برای سربازی ایران رفته است.


رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: اوایل انقلاب در دهه محرم برای روضه خوانی به استان البرز رفتم و در یکی از شهرهایی که با تهران کمتر از 250 کیلومتر فاصله داشت ساکن شدم. در این شهر مردم مردار‌خواری می‌کردند و اصلا مسائل شرعی را بلد نبودند آنها نه جاده داشتند و نه برق و نه حتی امکانات. کسانی که در شهرستان نزدیک تهران زندگی می‌کردند هیچ چیز به خودشان ندیده بودند اما امروز از برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه مناطق ایران از امکاناتی همچون مدرسه، درمانگاه و همچنین امکانات اولیه لازم برای زندگی برخوردار هستند.


در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی خطاب به تمام کارکنان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) توصیه کرد که به راه خود ادامه دهند زیرا آنها نعمت خدا را در راه خودش خرج می‌کنند و با یک لبخند بر چهره یک فرد محروم در واقع توشه‌ای برای آخرت آنها اندوخته می‌شود.


وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب حمایت خاصی نسبت به محرومیت‌زدایی و کمک به مستمندان در گوشه و کنار کشور دارند. متاسفانه محرومیت همچنان وجود دارد و ما اگر امکان و قدرت داشته باشیم نباید به هیچ وجه یک محروم را به حال خودش رها کنیم. مهم‌ترین مشکل ما در حال حاضر ریخت و پاش اسرافی است که برخی از افراد انجام می‌دهند برای مثال در عروسی فرزندشان چند نوع غذای گران قیمت می‌گیرند که بیشتر آنها به سطل آشغال ریخته می‌شود. کسانی که دستشان به دهانشان می‌رسد باید بدانند اجازه ندارند این چنین اسراف کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته