دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو:

بانک اطلاعاتی خرید و فروش خودرو در کشور ایجاد شود

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو با انتقاد از نبود بانک اطلاعاتی جامع خودرو در کشور گفت: باید بانک اطلاعاتی خرید و فروش خودرو در کشور ایجاد شود.
کد خبر : 386269

سعید موتمنی در گفتگو با خبرنگار حوزه صنعت گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با انتقاد از نبود بانک اطلاعاتی جامع از خرید و فروش خودرو در کشور گفت: باید بانک اطلاعاتی خرید و فروش خودرو در کشور ایجاد شود تا مسئولین به‌راحتی امکان تهیه آمار تنها با یک کلیک وجود داشته باشد.


وی با اشاره به کمبود بانک اطلاعاتی جامع خرید و فروش خودرو تصریح کرد: باوجود بانک اطلاعاتی امکان این وجود خواهد داشت که میزان و تعداد خرید و فروش خودرو به تفکیک شهر و استان مشخص شود همچنین در این سامانه امکان رصد قیمت‌های معامله‌شده وجود دارد و به‌راحتی می‌توان مشخص کرد که قیمت واقعی خرید و فروش یک محصول و خودرو در بازار کشور چقدر بوده است.


رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه کنترل قیمت‌ها با به وجود آوردن یک بانک اطلاعاتی قوی در حوزه خریدوفروش راحت می‌شود، ادامه داد: با توجه به بانک اطلاعات دیگر قیمت‌گذاری تحت تأثیر واسطه‌گران و جو روانی بالا نمی‌رود و اقدامی خلاف قانون انجام نمی‌شود در نهایت فساد در فعالیت‌های اقتصادی خرید و فروش خودرو نیز کاهش می‌یابد.


موتمنی با تأکید بر نیاز به سامانه معاملاتی خرید و فروش خودرو اذعان کرد: هرچقدر به سمت قانونمندی و شفافیت برویم فساد در سیستم معاملاتی ما کمتر می‌شود.


انتهای پیام/4092/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته