دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خودزنی ترامپ با افزایش تعرفه گمرکی بر کالاهای مکزیک

ترامپ تعرفه گمرکی روی کالاهای مکزیکی را 25 درصد افزایش خواهد داد و این در حالی است که اغلب خودروهای آمریکایی با قطعات مکزیکی به بازار روانه می‌شوند.
کد خبر : 385477
3.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، دیگر ترامپ با نام مرد افزایش تعرفه گمرکی در دنیا شناخته شده است و این نام فقط به خاطر افزایش تعرفه گمرکی نیست بلکه به دلیل نتایجی است که این افزایش تعرفه‌ها بر اقتصاد آمریکا دارند.


کارشناسان صنایع خودرو معتقدند کارخانه‌های تولید خودروی آمریکا به قطعات مکزیکی به‌شدت وابسته هستند و تقریباً هیچ خودروی آمریکایی نمی‌تواند بدون قطعه مکزیکی روانه بازار شود.


این کارشناسان افزایش تعرفه 25 درصدی را که هزینه 10 میلیاردی برای صنعت خودروی آمریکا به همراه خواهد داشت را نوعی خودزنی خوانده‌اند.


تحلیلگران بازار خودرو در آمریکا مطمئن هستند به‌طور متوسط قیمت‌ها در ماه اکتبر تا هزار و 300 دلار افزایش خواهد یافت و این مبلغ  از جیب مردم پرداخت خواهد شد.


آن‌ها بر این باورند افزایش ناگهانی قیمت، حداقل 18 درصد کاهش تقاضا به همراه خواهد داشت که این نیز بر صنعت خودروسازی آمریکا تأثیر منفی ماندگاری تحمیل خواهد کرد و بار دیگر این صنعت را تا مرز فروپاشی جلو خواهد برد.


ترامپ با افزایش تعرفه بر واردات کالا از مکزیک در واقع تجارت 60 میلیارد دلاری خودروسازان آمریکایی با قطعه سازان مکزیکی را هدف قرار داده است که موجب بحران در صنایع آمریکا خواهد شد.


کارشناسان آمریکایی معتقدند جایگزینی مکزیک  بسیار سخت است و در مواردی مانند قطعات الکتریکی که تا 70 درصد وابستگی وجود دارد ناممکن است و  اگر آمریکا بخواهد این قطعات را خودش تولید کند به همان مهاجرانی که قرار است به آمریکا نیایند نیاز خواهد داشت.


این خودزنی ترامپ نه‌تنها موجب توقف خط تولید خودرو در آمریکا خواهد شد از سوی دیگر مانع ورود خودروهای تولیدشده در خاک مکزیک نیز می‌شود.


گزارش‌ها حاکی از آن هستند که سالانه نزدیک به 3 میلیون خودروی به ارزش 52 میلیارد دلار به آمریکا وارد می‌شود که ژاپن سهم یک‌میلیونی آن را دارد و بقیه اغلب از خاک مکزیک وارد آمریکا می‌شوند.


حال باید دید با این خودزنی به سبک ترامپ صنایع خودروسازی آمریکا چگونه راه خود را برای ادامه فعالیت هموار خواهد کرد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۲
۰
اتفاقا تعرفه برای قطعه سازی بهترین راه برای ایجاد اشتغال موقت بوده . اینطوری خود کفا میشن .
قالیشویی ادیب