دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1398 - 03:30
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی:

امام خمینی(ره) کاری کردند تا آمریکا با ایران دستوری رفتار نکند

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی(ره) کاری کردند تا آمریکا دیگر مانند گذشته نتواند با جمهوری اسلامی ایران دستوری رفتار کند.
کد خبر : 386118

احمد شوهانی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، کشورمان سرزمین مستقلی نبود؛ لذا سیاست خارجی کشورمان همواره متأثر از کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا بود.


وی با بیان اینکه رژیم طاغوت به یک رژیم مرید و مطیع غرب تبدیل شده بود، گفت: اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این ملت موفق به تحقق شعارهایی مانند استقلال، آزادی و یا نه شرقی و نه غربی شدند؛ شعارهایی که زمانی برای ملت این چیزی بیش از یک آرزو و یا رؤیا نبود.


عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز به مرحله‌ای از تأثیرگذاری رسیده‌ایم که سایر کشورها، جمهوری اسلامی ایران را مهم‌ترین اصل ثبات و آرامش در منطقه غرب آسیا می‌دانند و امروز ما داریم راه و مسیرمان را بدون دستور گرفتن از کشوری طی می‌کنیم.


شوهانی گفت: استقلال امروز کشورمان به اندیشه‌های امام خمینی(ره) در خصوص مسائل سیاست خارجی باز می‌گردد که شعار نه شرقی و نه غربی به تأثیرگذارترین شعار در آن زمان تبدیل‌ شد؛ لذا امروز شاهد این موضوع مهم هستیم که آمریکا دیگر مانند گذشته نمی‌تواند با جمهوری اسلامی ایران دستوری صحبت کند، اما با کشورهایی مانند عربستان و امارات هم دستوری صحبت و هم سیاست‌هایشان را دیکته می‌کند.


انتهای پیام/۴۰۷۹/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته