دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1398 - 01:59
زنگنه در گفتگو با آنا:

امام خمینی(ره) توسط ایده نه شرقی و نه غربی انقلاب را هدایت کردند

نماینده سابق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان تسلط قدرت‌های بزرگ بر جهان، امام خمینی(ره) توسط ایده نه شرقی و نه غربی انقلاب اسلامی را هدایت کردند.
کد خبر : 386117

صباح زنگنه در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره)، روشن، دقیق و برگرفته از مفاهیم قرآن است و ایشان با فهم صحیح از واقعیت‌های تاریخی، تحولات سیاسی جهان را درک می‌کردند.


وی با بیان اینکه در زمان تسلط قدرت‌های بزرگی مانند آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی بر جهان، امام خمینی(ره) به‌وسیله ایده نه شرقی و نه غربی توانستند انقلاب اسلامی را هدایت کنند، گفت: ایشان با بسیج نیروها و بسیج اجتماعی در شرایط حاکم بر جهان در آن زمان موفق شدند تحولی عجیب و خیره‌کننده در داخل کشور که جزئی از بلوک غرب بود، رقم بزنند.


نماینده سابق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبارزه امام خمینی(ره) با رژیم وابسته طاغوت و سپس سرنگونی آن، منجر به تحقق نظریه حاکمیت دینی و مردم‌سالاری دینی شد، تصریح کرد: مدل حکومتی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی و نیز مفاهیم حاکمیتی در کشورمان مورد استقبال سایر ملل مسلمان و نیز مورد تحسین قرار گرفت.


زنگنه گفت: امام خمینی(ره) با همین مفاهیم توانستند مرزهای ساختگی میان ملت‌ها و کشورها را فتح و به جهانیان عرضه کنند.


انتهای پیام/۴۰۷۹/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته