دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1398 - 19:30
عظیمی در گفتگو با آنا:

«رازهای کارگردانی سینما» عصاره فعالیت کارگردانان سینمای جهان است

مترجم کتاب «رازهای کارگردانی سینما» معتقد است این اثر عصاره فعالیت بهترین کارگردانان سینمای جهان است و می‌تواند برای کارگردانان جوان سینما مفید باشد.
کد خبر : 385941
shapoor-azimi.jpg

شاپور عظیمی در گفتگو با خبرنگار ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره ترجمه کتاب «رازهای کارگردانی سینما» که به‌زودی وارد بازار نشر خواهد شد، گفت: این کتاب شامل مصاحبه‌هایی از چند کارگردان‌ مطرح سینمای جهان است که  ترجمه آن  را با کمک انتشارات امیرکبیر آماده انتشار کردم.


وی عنوان کرد: محتوای این کتاب درباره مسائل مربوط به کارگردانی، فیلم‌نامه‌نویسی، میزانسن، حرکت دوربین و مسائل مربوط به فیلم‌برداری از نگاه کارگردانان مطرح جهان از طیف‌های مختلف و سبک‌های گوناگون سینمای جهان از شرق آسیا، آمریکا، سینمای فرانسه و آلمان جمع‌آوری شده است.


این مترجم و منتقد سینما با اشاره به اینکه کتاب را از زبان انگلیسی ترجمه کرده است، اظهار کرد: این کتاب زبان پیچیده‌ای ندارد و کارگردان‌ها از تجربیات عملی خودشان صحبت کرده‌اند. هر کارگردانی در طول عمرش با یک سری مشکلاتی در دوران فیلم‌سازی مواجه است که این مشکلات بعضاً در روند تولید فیلم مشترک است، خواندن این کتاب می‌تواند راهگشای این مشکلات باشد.


عظیمی تصریح کرد: در این کتاب مصاحبه‌هایی از کارگردانانی مانند گدار، برتولوچی، جان بورمن، وودی آلن و اسکورسیزی وجود دارد؛ که به نوعی عصاره فعالیت بهترین کارگردانان سینمای جهان است. سخنان این کارگردانان که با رویکردهای مختلف در دنیای سینما و فیلم‌سازی فعالیت می‌کنند می‌تواند یک کتاب مفید و عملی برای کارگردانان جوان سینما و علاقه‌مندان به فیلم و سینما باشد.


وی با اشاره به روان و خوش‌خوان بودن کتاب خاطرنشان کرد: کتاب اصطلاحات فنی و پیچیده هم ندارد و هر کسی با هر سلیقه کارگردانی می‌تواند از این کتاب بهره کافی را ببرد. نکته دیگر این است که جمع‌آوری نقطه‌نظرات مختلف کارگردان‌ها در این کتاب موجب می‌شود، کارگردانان و علاقه‌مندان به سینما مقایسه‌ای بین کارگردان‌ها و سبک‌های مختلف کاری انجام بدهند.


انتهای پیام/4104/4028/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
فرامرز
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
۰
فقط اسکورسیزی و بس
هلدینگ شایسته