دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1398 - 13:10
نظری در گفتگو با آنا:

بیماران قلبی و سالمندان امروز از منزل خارج نشوند

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: بیماران قلبی، ریوی و سالمندان امروز به دلیل افزایش شاخص ازون حتی‌المقدور از منزل خارج نشوند.
کد خبر : 385930
948621.jpg

لیلا نظری در گفتگو با خبرنگار شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با وضعیت کیفیت هوای امروز تهران اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافت‌‌‌شده از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران، میانگین ۲۴ ساعت گذشته تا ساعت ۱۱ با شاخص 108 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد (و شاخص هم اکنون در ساعت 13:00 با 45 واحد کاهش و با عدد 63 در شرایط سالم است).


وی با بیان این‌که کیفیت هوای تهران از ابتدای سال تا به امروز 25 روز پاک، 49 روز سالم و یک روز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته هفت روز پاک، 57 روز سالم و 11 روز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است، افزود: بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوا، در میان شاخص‌های سنجش کیفیت هوای تهران ازون با عدد 108 بالاترین میزان آلایندگی را در میان سایر شاخص‌ها داشته است.


سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: ازون به‌عنوان یک آلاینده ثانویه محسوب می‌شود و در روزهای گرم سال با کاهش ذرات معلق شدت تابش نور خورشید بیشتر می‌شود و بستر بالا رفتن آن افزایش می‌یابد.


نظری با اشاره به این‌که شاخص ثبت شده امروز از ساعت 11 روز گذشته تا 11 امروز بوده است، اذعان کرد: به احتمال زیاد بالا رفتن این شاخص مربوط به ظهر و بعد از ظهر روز گذشته بوده است.


وی ضمن اعلام خطرناک بودن شاخص ازون از مردم و به‌ویژه بیماران قلبی، ریوی و سالمندان خواست تا به‌منظور جلوگیری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از منزل خارج نشده و در صورت ضرورت از قسمت‌های سایه تردد کنند.


سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: انتظار می‌رود تابش نور خورشید و افزایش نسبی دما در روز سه‌شنبه شرایط را برای افزایش مجدد غلظت آلاینده ازون را فراهم کند.


انتهای پیام/4105/4076/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته