دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1394 - 14:22

چاپ مقاله و سخنرانی عضو هیات علمی واحد تهران مرکز در آلمان

«شبکه­ کراسبار مقیاس پذیر: یک شبکه­ میان ارتباطی غیر مسدود شونده برای سیستم‌هایی با سایز بزرگ»عنوان مقاله دکتر محسن جهانشاهی عضو هیات علمی واحد تهران مرکزی در مجله(Journal of Supercomputing (Springer با ضریب تاثیر 858/0 به چاپ رسیده است.
کد خبر : 38591

به گزارش آنا، عضو هیات علمی گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی مقاله خود را با عنوان«شبکه­ کراسبار مقیاس‌پذیر: یک شبکه میان ارتباطی غیر مسدود شونده برای سیستم‌هایی با سایز بزرگ» در مجله بین المللی ISI به چاپ رساند.


دکتر محسن جهانشاهی در چکیده مقاله خود بیان کرد: شبکه‌های میان ارتباطی در کاربردهای گسترده‌ای از سیستم‌های چند پردازنده، به منظور ایجاد اتصال بین گره‌های مختلف از قبیل پردازنده‌ها و ماژول‌های حافظه استفاده می‌شوند. با این وجود، یک مشکل بنیادی در شبکه‌های میان ارتباطی وجود دارد که همواره به عنوان یکی از مسائل چالش برانگیز در این حوزه مطرح بوده است. مشکل مسدود شوندگی در این شبکه‌ها کارایی شبکه و در نتیجه کارایی کل سیستم را کاهش می‌دهد. در این میان، گزینه اصلی برای مقابله با این مشکل، استفاده از شبکه غیر مسدود شونده کراسبار است. با این وجود، برخی دشواری‌های مهندسی و مقیاس‌پذیری برای استفاده از این شبکه‌ها در سیستم‌هایی با سایز بزرگ وجود دارد. تعداد نقاط پین (پایه) بر روی یک تراشه مجتمع در سایز خیلی بزرگ نمی‌تواند از چند صد عدد تجاوز کند، که سایز یک شبکه­ کراسبار را که می‌تواند از سوی یک تراشه منفرد پیاده‌سازی بشود را محدود می‌کند. استفاده از ایده پیاده‌سازی چند طبقه شبکه کراسبار می‌تواند این مشکل را حل کند. با این وجود، مشکلی که با این ایده وجود دارد، هزینه سخت افزاری بالا است. بنابراین، در این مقاله، برای مقابله با مشکلات مسدود شوندگی و مقیاس‌پذیری مذکور، یک پیاده‌سازی جدید از شبکه کراسبار با نام شبکه کراسبار مقیاس‌پذیر که یک شبکه­ غیر مسدود شونده است، ارائه شده است. علاوه بر این، نتایج تحلیل کارایی نشان می‌دهد که این شبکه می‌تواند کارایی بهتری از شبکه کراسبار چند طبقه و شبکه­‌های میان ارتباطی چند طبقه از لحاظ قابلیت اطمینان ترمینال، متوسط فاصله زمانی تا بروز شکست و نرخ شکست سیستم داشته باشد.


عضو هیات علمی گروه کامپیوتر واحد تهران مرکزی خاطر نشان کرد: این مقاله در سال 2015 با مرتبه ISI در مجله Journal of Supercomputing (Springer) به چاپ رسیده است.


سخنرانی عضو هیات علمی واحد تهران مرکزی در همایش معتبر بین المللی آلمان


عضو هیات علمی واحد تهران مرکزی در سی و سومین همایش بین‌المللی نوآوری اخیر در مهندسی و تکنولوژی آلمان موفق به ارائه مقاله علمی خود با عنوان «یک روش جدید جهت افزایش طول عمر شبکه‌های حسگر بی‌سیم» به صورت سخنرانی شد.


مقاله دکتر محسن جهانشاهی مدیر گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با عنوان «LA-LEACH: یک روش جدید جهت افزایش طول عمر شبکه‌های حسگر بی‌سیم» در همایش معتبر بین المللی «33 rd International Conference on Recent Innovations in Engineering and Technology » در کشور آلمان مورد پذیرش قرار گرفت و در این همایش در 26 آگوست سال 2015 سخنرانی کرد.


همه ساله این همایش با حضور جمعی از پژوهشگران و متخصصان علوم کامپیوتر از سراسر دنیا برگزار می‌شود و در نشست‌های مختلف آخرین مطالعات و دستاوردهای علمی محققین در زمینه مهندسی کامپیوتر ارائه می‌‌شود.


از مهمترین فعالیت‌های علمی پژوهشی مدیر گروه کامپیوتر واحد تهران مرکزی می‌توان از عضو استعدادهای درخشان از سال 1391 تاکنون انتخاب پژوهشگر برتر در سال‌های متمادی، مشاور فعالیت‌های حرفه‌ای IEEE در ایران، دبیر شورای عالی انفورماتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی نام برد.


جهانشاهی 10 طرح پژوهشی را به اتمام رسانده و دارای یک کتاب تالیفی است. برخی از مجلاتی را که وی داوری آنها را برعهده دارد عبارتند از:


IEEE Transactions on Parallel and Distributed Systems
IEEE Transactions on Industrial Informatics
Elsevier Journal of Network and Computer Applications
Elsevier Journal of Parallel and Distributed Computation
IEEE Communications Letters
Wiley International Journal of Communication Systems
Taylor & Francis IETE Technical Review
Wiley International Journal of Communication Systems
Elsevier Wireless Personal Communications
Springer Journal of Intelligent and Robotic Systems
International Journal on Advances in Telecommunications


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته