دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1394 - 14:06

گزارش روزنامه السفیر از شدید‌ترین حمله اسرائیل به مسجدالاقصی پس از سال 1969

نیروهای اشغالگر اسرائیل همچنان به تجاوز از همه خطوط قرمز ادامه می‌دهند چنانکه روز گذشته (یکشنبه) به مسجدالاقصی حمله کردند و نمازگزاران و معتکفان را به‌طور وحشیانه‌ای ضرب و شتم کردند.
کد خبر : 38585

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه «السفیر»، نظامیان اسرائیل در این حملات از گاز اشک‌آور، گلوله پلاستیکی و بمب صوتی برای سرکوب جوانان فلسطینی استفاده کردند که منجر به زخمی شدن ده‌ها فلسطینی شد. همچنین وسایل مسجدالاقصی سوزانده شد و برخی پنجره‌های آن شکست.


براساس این گزارش، «رضوان عمرو» رئیس بخش نسخ خطی و میراث مسجدالاقصی اعلام کرد: 32 پنجره مسجدالاقصی و یکی از درهای آن به‌طور کامل تخریب شد و فرش‌های آن در بخش‌های مختلفی سوخته است. آنچه امروز و روز گذشته در این مسجد رخ داد از سال 1969 تاکنون اتفاق نیفتاده بود.


صبح امروز دوشنبه گروهی از شهرک‌نشینان از «باب المغاربه» (تنها در ویژه ورود غیر مسلمانان به مسجدالاقصی) به این مسجد شریف یورش بردند و پلیس اسرائیل همه درهای دیگر را بست.


رسانه‌های اسرائیل گزارش کردند که «اوری اریئیل» وزیر کشاورزی اسرائیل ازجمله زائران مسجدالاقصی بود که در زمان حمله در آنجا حضور داشت.



در بیانیه پلیس اسرائیل آمده است: تظاهرکنندگان فلسطینی که عمدتا جوان هستند، از شب گذشته تاکنون در مقابل مسجدالاقصی تحصن کرده‌اند و مانع ورود یهودیان به مسجدالاقصی می‌شوند.


از سوی دیگر «عمر کسوانی» مدیر مسجدالاقصی به خبرگزاری «معا» فلسطین گفت: در سال 1967 مسجدالاقصی اشغال شد اما مقام‌های رژیم اشغالگر امروز به زور سلاح قصد دارد بر آن مسلط شود، اسرائیل به‌دنبال تخلیه کامل مسجدالاقصی از مسلمان است تا امنیت کامل شهرک‌نشینان برای ورود به مسجدالاقصی به مناسبت سال نو عبری را فراهم کند.


این تنش‌ها به‌دنبال اظهارات چهارشنبه گذشته «موشه یعلون» وزیر جنگ اسرائیل درباره هشدار نسبت به خطر مردان و زنانی که در مسجدالاقصی مانع حضور یهودیان می‌شوند، به‌وجود آمده است.


«یعلون» در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: گروه «محافظان مسجدالاقصی» عامل مهم به‌وجود آمدن تنش و خشونت در منطقه «جبل هیکل» و به‌ویژه قدس هستند.


وی همچنین نسبت به گروه‌هایی که پول در اختیار این افراد قرار می‌دهند هشدار داد و گفت که حامیان مالی این افراد در دادگاه جنایی محاکمه خواهند شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: مسجد الاقصی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته