دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1398 - 09:58
طهرانچی در سفر به استان البرز:

دانشگاه آزاد اسلامی پرچم تحول در کشاورزی را در دست گرفته است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی پرچم تحول در کشاورزی را در دست گرفته است.
کد خبر : 385824
636951033512693453.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی در سفر به استان البرز در بدو ورود به واحد کرج به مقام رفیع شهدای گمنام آرمیده در این واحد دانشگاهی ادای احترام کرد.


وی با حضور در مجتمع کارگاهی و آزمایشگاه شهید عباسپور، از کارگاه طراحی مدل و قالب و آزمایشگاه‌های متالوژی و جوشکاری، شکل دادن فلزات، مرجع بتن و کارگاه نقشه‌برداری بازدید و پیشنهادهایی برای استفاده و بهره‌برداری بیشتر از تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی ارائه کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه از زمین چمن فوتبال و مجموعه ورزشی چندمنظوره واحد کرج بازدید کرد و پیشنهاد داد مدرسه فوتبال، والیبال، بسکتبال و... در فصل تابستان در این واحد دانشگاهی راه‌اندازی شود تا علاوه بر غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان و جوانان کرجی و شکوفایی استعدادهای ورزشی آن‌ها، از ظرفیت اساتید و اعضای هیئت‌علمی گروه تربیت‌بدنی استفاده شود.


طهرانچی همچنین از آزمایشگاه‌های دانشکده دامپزشکی واحد کرج شامل آزمایشگاه بافت‌شناسی، بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی، بیوشیمی و مواد غذایی بازدید کرد و از رئیس واحد البرز خواست تا کلینیک واحد کرج با شرایط خاص و به‌کارگیری اعضای هیئت‌علمی این گروه، در ساعت‌های غیر اداری فعالیت داشته باشد.


وی در ادامه بازدید دوساعته خود از واحد کرج، از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی این واحد و محصولات دانش‌بنیان ارائه‌شده همچون «استحصال فلزات طلا، نقره، سلنیوم، پالادیوم، پلاتین و تلوریوم»، «اپلیکیشن دانشگاه»، «شبکه برقراری ارتباط صوتی بین استاد و دانشجو»، «رایانه دیواری»، «پیچ و پلاک ارتوپدی»، «انواع کیت‌های استخراج دی. ان.ای»، «مواد مصرفی استاندارد آزمایشگاه‌ها و کیت‌های آزمایشگاهی» و «دم‌نوش‌های گیاهی» دیدن کرد و با پژوهشگران حاضر در این نمایشگاه به گفت‌وگو پرداخت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در نشست تخصصی تحول در علوم انسانی با محوریت بیانیه گام دوم که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و اساتید گروه علوم انسانی واحد کرج برگزار شد، حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.


طهرانچی در ادامه برنامه‌های خود در سفر به استان البرز، در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز شرکت کرد.


روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری و دکتر بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر طهرانچی را در این سفر یک‌روزه همراهی کردند.


شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز برگزار شد


در ادامه این سفر، جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز عصر امروز به ریاست طهرانچی در واحد کرج برگزار شد.


وی در این جلسه، با تشریح وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی و برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای تعالی این دانشگاه، گفت: الحمدالله دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه قوی و پشتوانه محکم مردمی را دارد و حرکتی روبه‌جلو را در پیش گرفته است. به‌عنوان نمونه، دانشگاه آزاد اسلامی پرچم تحول در کشاورزی را در دست گرفته و تلاش دارد با برنامه‌ریزی و امکاناتی که دارد، در این حوزه تحول‌آفرین باشد.


وی افزود: اعضای هیئت‌علمی، مهم‌ترین سرمایه دانشگاه آزاد اسلامی هستند که می‌توانند به تعالی این دانشگاه کمک کنند. دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز 680 عضو هیئت‌علمی در اختیار دارد که همفکری و برنامه‌های آن‌ها می‌تواند منجر به پیشرفت این دانشگاه در استان البرز شود.


در این جلسه محمدحسن برهانی‌فر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز پرداخت و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با دارا بودن 45 هزار دانشجو و فضاهای مناسب آموزشی و پژوهشی، توانسته در نظام رتبه‌بندی سایماگو در بین دانشگاه‌های کشور رتبه 43 و در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی رتبه سوم را کسب کند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق رزاقی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز نیز در این جلسه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی پسوند «اسلامی» را به همراه دارد، بنابراین افکار و عقاید، احساسات و رفتارهای این دانشگاه بر مبنای افکار پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) باشد.


در ادامه این جلسه، دیگر اعضای شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز نظرات، پیشنهاد‌ها و مطالبات خود برای پیشرفت این دانشگاه را ارائه کردند.


در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر و بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اعضا حضور داشتند.


انتهای پیام/4115/4040/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته