دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1398 - 10:07

نظرات اهانت‌آمیز ارزیابی دانشجویان، باعث ترس آن‌ها می‌شود

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که ارزیابی‌های توهین‌آمیز، دانشجویان دانشگاه را می‌ترساند.
کد خبر : 385524
8421534-6583481-image-a-77_1547250468025.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تایمز هایر اجوکیشن، دانشگاه‌ها نیاز دارند که حمایت بیشتری از کارکنان خود کنند و به آنها آموزش دهند که چگونه با نظرات منفی دست‌وپنجه نرم کنند.


نتایج یک مطالعه جدید حاکی از آن است که نظرات اهانت‌آمیز دائمی در ارزیابی‌ دانشجویان باعث ترس و نگرانی دانشگاهیان می‌شود. طی یک نظرسنجی دو دانشمند از دانشگاه آلاباما از استادان در مؤسسات آموزش عالی سراسر آمریکا خواستند که واکنش احساسی خود نسبت به نظرات منفی در ارزیابی‌های دانشجویان را توصیف کنند.


براساس این مطالعه، دانشگاهیان نمی‌دانند که باید چه معنایی را از نظرات توهین‌آمیز استنتاج کنند. اکثر استادان از این موضوع آگاه هستند که در ارزیابی‌ها نظرات منفی و توهین‌آمیز از دانشجویان دریافت خواهند کرد اما هیچ آموزشی برای نحوه برخورد با این‌گونه نظرات به استادان داده نمی‌شود.


ساختاری حمایتی در دانشگاه‌ها وجود ندارد تا به اعضای هیئت علمی و استادان کمک کند یا به آنها آموزش دهد که با توجه به نظرات دانشجویان در ارزیابی چگونه نحوه تدریس و آموزش خود را بهبود ببخشند.


دانشمندان از استادان خواسته بودند که تمام نظرات منفی ارزیابی را دسته‌بندی کنند. حدود نیمی از آنها حاوی نظراتی مانند «تو خسته‌کننده هستی» یا «تو بی‌نظم هستی» است که استادان می‌توانند آنها را درک و رفع کنند.


با این حال تعداد زیادی از نظرات اهانت‌آمیز هستند که گاهی اوقات به موضوعات تبعیض نژادی و تبعیض جنسیتی نیز مرتبط می‌شوند.


انتهای پیام/4107/4021/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته