دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1398 - 01:55
رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران:

بی‌توجهی به تولید موجب افزایش قیمت مسکن شد

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با اشاره به بی‌توجهی دولت به تولید مسکن انبوه گفت: اگر مسکن مهر را تحویل می‌دادند قطعاً بر قیمت مسکن در کشور تأثیر می‌گذاشت.
کد خبر : 385482

حسن محتشم در گفتگو با خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا درباره تولید مسکن ارزان‌قیمت گفت: مسکن مهر ازجمله ساخت‌وسازهای مسکن ارزان‌قیمت بوده است که با افزایش قیمت ارز و نهاده‌های تولید با بالا رفتن قیمت روبرو شده که می‌بایست دولت تدبیری را برای مسکن مهر در نظر بگیرد.


وی بابیان اینکه آقای آخوندی به مسکن مهر معتقد نبود، تصریح کرد: به علت بی‌اعتقادی آخوندی به مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی هیچ نیم‌نگاهی به موضوع مسکن مهر نداشت؛ در حالی طرح که مسکن مهر در دولت‌های گذشته اجرا و در این دولت تنها باید تعهدات ایجادشده را آماده و تحویل می‌دادند که وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ای برای کنترل قیمت مسکن و تولید انبوه مسکن نداشت.


رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با اشاره به رویه اشتباه در دولت به علت نبود تصمیم‌گیری قاطع درباره مسکن مهر توضیح داد: دولت باید برای بهتر کردن نتیجه مسکن مهر اقدام به تعیین قیمت‌های تمام‌شده جدید می‌کرد و با دادن مهلت یک سال و نیمه به انبوه‌سازان سرعت در پروژه‌های نیمه‌کاره را افزایش می‌داد.


محتشم با انتقاد از عملکرد ضعیف دولت در تحویل مسکن مهر اذعان کرد: ۱۰ سال از اجرای پروژه مسکن مهر گذرد اما همچنان ۵۰۰ هزار واحد از این مسکن‌ها تحویل داده نشده است.


وی درباره تأثیر تولید مسکن مهر بر قیمت‌های مسکن گفت: قطعاً مسکن مهر در قیمت تمام‌شده تولید مسکن تأثیرگذار بوده است، اما بیشترین تأثیر را در شرایطی می‌گذاشت که ۱۰۰ درصد پروژه مسکن مهر آماده و تحویل داده می‌شد، اما شاهدیم که همچنان ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌کاره است، اگر این واحدهای مسکونی را تحویل می‌دادند قطعاً بر قیمت مسکن در کشور تأثیر می‌گذاشت.


رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران بابیان اینکه مسکن مهر در اصل برای قشر کم‌درآمد و متوسط رو به پایین بوده است، تصریح کرد: مسکن مهر می‌توانست با توجه به کمبود مسکن در کشور قسمتی از نیازهای مسکن قشر کم‌درآمد در بازار را تأمین کند.


انتهای پیام/4092/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته