دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جعفرزاده ایمن‌آبادی:

ارز دولتی باعث رانت و فساد در کشور شده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی می‌گوید ارز دولتی باعث رانت و فساد در کشور شده که درنهایت شاهد واردات کالاهای غیر ضروری به کشور هستیم.
کد خبر : 385431
3.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، در واکنش به واردات 77 هزار دلاری مانکن خیاطی با ارز دولتی در سال 97، گفت: از ابتدا با تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی مخالف بودم چرا که این سیاست عامل ایجاد فساد و رانت در فضای اقتصادی کشور می‌شود.


وی تأکید کرد: به‌ هر حال این اتفاق رخ داده است و اکنون دولت باید نسبت به تخصیص ارز دولتی و کالاهایی که با این ارز وارد کشور شده است شفاف‌سازی کند.


نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: دولت در زمینهٔ شفاف‌سازی انتظار می‌رود واردات کالاهای غیر ضروری و حتی کالاهایی که واردات آن ضرر دارد را نیز بیان کند و هر جا تخلف شد با متخلف برخورد شود.


جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به نقش مجلس در این زمینه عنوان کرد: مجلس به‌ خصوص کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه، بودجه و محاسبات باید به‌ طور مشترک در زمینهٔ شفاف‌سازی نحوه تخصیص ارز و کالاهایی که وارد شد، ورود کنند و اطلاع‌رسانی شود.


وی گفت: آمار گمرک از واردات 77 هزار دلار مانکن خیاطی را ارز دولتی به کشور، دردآور است و باید با متخلفین در این امر برخورد شود.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته